طولانی شدن مطالعات انتخاب مسیرهای جایگزین است

قرار بود طرح جمع‌آوری پل حافظ از اول تیرماه عملیاتی شود، اما به دلیل کامل نبودن مطالعات مربوط به انتخاب مسیرهای جایگزین مناسب، این طرح از اواخر تیر ماه اجرا می‌شود

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، پل حافظ در دهه ۵۰ خورشیدی توسط یک شرکت بلژیکی ساخته شد. تمام قطعات این پل در بلژیک ساخته و پس از انتقال به کشور در تهران به هم متصل شدند. میزبانی پایتخت از هفتمین دوره بازی‌های آسیایی که دهم تا بیستم شهریور سال ۱۳۵۳ با عنوان جام تخت‌جمشید برگزار می‌شد و مدیریت ترافیک در مسیر هتل‌ها تا ورزشگاه آزادی، علت ساخت این پل بود که طراحی تا بهره‌برداری آن در مدت ۵ سال انجام شد. در گذر زمان این پل نقش کلیدی در کاهش بار ترافیک ایفا کرد و با گذشت ۴۰ سال به یکی از مسیرهای پر تردد تهران تبدیل شد.

 اردیبهشت سال گذشته بود که «صفا صبوری دیلمی» معاون فنی و عمران شهردار تهران خبر جمع‌آوری پل حافظ را رسانه‌ای کرد و گفت: «سازه این پل عمق زیادی ندارد و در گذر زمان دچار فرسایش شده است. نگهداری این پل که بیش از ۷۰۰‌متر طول دارد، بسیار هزینه‌بر است و برای مرمت و نگهداشت آن به اندازه ساخت یک پل جدید به اعتبار نیاز است. » او در پایان بر جمع‌آوری این پل تأکید کرد و گفت: «جمع‌آوری پل حافظ در شرایط کنونی و با توجه به فرسودگی‌های ایجادشده بهترین گزینه است و این کار تیر ماه امسال عملیاتی می‌شود. »

تیر ماه ۹۹ که از راه رسید، همه منتظر جمع‌آوری پل حافظ بودند، اما این اتفاق نیفتاد. «محمد عندلیب» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶  می‌گوید: «علت تأخیر در اجرای طرح جمع‌آوری پل حافظ، طولانی شدن مطالعات انتخاب مسیرهای جایگزین مناسب است. » به گفته او مطالعات تمام شده است و کارشناسان مشغول جمع‌بندی نهایی هستند و با انتخاب و تعیین مسیرهای جایگزین کار جمع‌آوری پل حافظ از اواخر تیرماه شروع می‌شود.  

عندلیب با اشاره به مسیرهای جایگزین می‌گوید: «قطعا با عملیاتی شدن طرح جمع‌آوری پل حافظ مشکلات ترافیکی خواهیم داشت، اما سعی می‌کنیم با انتخاب مسیرهای مناسب این مشکلات را به حداقل برسانیم. » براساس آخرین اطلاعات ۳ گزینه اجرایی برای عملیاتی شدن این کار وجود دارد. اول انسداد کامل خیابان حافظ، حدفاصل خیابان کریمخان زند تا خیابان انقلاب، دوم انسداد شبانه پل با امکان‌ تردد در کنارگذرها و سوم اسنداد شبانه پل و انسداد کنارگذر شرقی در روز.

۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 2063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =