برپایی ایستگاه های آموزشی هفته «بدون کیسه پلاستیکی» در منطقه ۱۳

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ از برپایی ایستگاه های آموزشی هفته «بدون کیسه پلاستیکی» در این منطقه خبر داد و گفت :به منظور فرهنگسازی «نه به پلاستیک»، بیش از هزار کیسه پارچه ای در طول این هفته بین شهروندان توزیع می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، صالح زاده ضمن اشاره به ماندگاری پلاستیک به عنوان یک ماده تجزیه ناپذیر افزود: علاوه بر مشکلات محیط زیستی ، بهداشتی و اجتماعی ناشی از مصرف پلاستیک ها، ظروف و انواع دیگرمواد پلیمری دور ریخته شده ، تجزیه ناپذیری یا دیر تجزیه پذیر بودن این مواد، محیط زیست را به زباله دانی همیشگی تبدیل خواهد کرد که برای جلوگیری از این امر ، آگاهی بخشی به جامعه و تغییر الگوی مصرف ضرورت دارد.
او با اشاره به ضرورت  اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان در مورد مسائل و خطرات پلاستیک ادامه داد : به مناسبت  روز جهانی بدون پلاستیک ، ایستگاه های آموزشی در فروشگاه شهروند و میادین میوه و تره بار منطقه استقرار یافت.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اضافه کرد: در ایستگاه  های آموزشی ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی ، کارشناسان آموزش شهروندی و محیط زیست منطقه 13 ،  آموزش های لازم را  به  صورت چهره به چهره ارائه می دهند.  
به گفته او، بیش از هزار کیسه پارچه ای به همراه بروشور آموزشی  در طول هفته بدون پلاستیک به منظور فرهنگ سازی «نه به پلاستیک» بین شهروندان توزیع می شود.
صالح زاده  با بیان اینکه بخشی از آموزش ها به صورت مجازی با توجه به شیوع کرونا ارائه می شود ، گفت : بنر ، اینفوگراف و بروشور پیرامون خطرات استفاده از پلاستیک در  شبکه های اجتماعی محلات سیزده گانه و اداره محیط زیست منطقه  نشر می یابد.

۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 2100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =