برگزاری هفته بدون کیسه پلاستیکی در بازار میوه و تره بار های قلب پایتخت

علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ از اجرای برنامه های فرهنگی و برپایی غرفه های اطلاع رسانی در بازارها میوه و تره بار های سطح منطقه به مناسبت هفته بدون کیسه پلاستیکی خبر داد

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، علی بخشی  با اعلام مطلب فوق افزود: هدف از برپایی این غرفه ها ارتقای آگاهی های عمومی و جلب مشارکت حداکثری شهروندان در عدم استفاده از نایلکس و آگاهی از تاثیرات مخرب آن بر محیط زیست است.

او افزود: این برنامه ها با مشارکت اداره محیط زیست، اداره آموزش  و مشارکت شهروندی و اداره پسماند  در بازار میوه و تره بار جلال آل احمد در حال اجراست.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه  ادامه داد :اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با توزیع بروشور آموزشی و کیسه های پارچه ای، آگاهی بخشی از مضرات کیسه های نایلونی و ظروف یکبار مصرف، آموزش راه های کاهش استفاده و جایگزین  کیسه های پلاستیکی نیز طی این هفته انجام می شود.

معاون شهردار منطقه، با بیان اینکه  جایگزینی کیسه های پارچه ای و ظروف گیاهی  به جای  کیسه ها و ظروف یک بار مصرف  مبحث  مورد تاکید در برنامه های آموزشی و فرهنگی است گفت: در همین راستا با استقرار ایستگاه اطلاع رسانی و آموزشی و توزیع کیسه های پارچه ای، از شهروندان دعوت می شود تا در حفاظت از محیط  زیست  مشارکت کنند.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶،   انجام تبلیغات  محیطی  و اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت مجازی  را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برشمردکه به منظور آگاه‌سازی شهروندان در رابطه با مخاطرات استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف پلاستیکی و نهادینه‌ساختن الگوهای فرهنگی در زمینه کاهش استفاده از این مواد اجرا می شود.

۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 2103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =