وضعیت بافت فرسوده منطقه یک نگران کننده است

وضعیت بافت فرسوده منطقه یک به ویژه در محله گلابدره نگران کننده است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه یک، محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در سی و پنجمین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلان شهر تهران که با هدف بازآفرینی بافت فرسوده منطقه یک با حضور زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک، مدیران کل استان تهران، مدیران شهرستان شمیرانات، مدیران شهری، دبیران شورایاری محلات منطقه یک و... برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: موضوع گسل ها، وضعیت زمین شناسی، مقاوم سازی ساختمان ها، ساخت و سازها و ارائه خدمات مناسب از مواردی است که باید در بافت های فرسوده مورد توجه ویژه قرار گیرد.
زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه به ضرورت ایجاد پارکینگ و همچنین سوله مدیریت بحران در محله گلابدره تاکید کرد.
او با اشاره به جاذبه های تاریخی و فرهنگی منطقه یک افزود: بهره گیری از ظرفیت گردشگری قبرستان ظهیرالدوله طی همکاری و هماهنگی اداره اوقاف با میراث فرهنگی و تعیین ساعات مشخصی جهت بازدید، امکان پذیر خواهد بود.
سید حمید موسوی شهردار منطقه یک نیز در این جلسه بافت فرسوده منطقه یک را یک درصد از مساحت این منطقه دانست و گفت: بافت فرسوده منطقه یک شامل ۵ محله دربند، امامزاده قاسم (ع)، قیطریه، چیذر و گلابدره است و اهمیت رسیدگی به وضعیت آن به دلیل تاثیراتی است که علاوه بر زندگی ساکنین، بر کل شهر تهران دارد.
او افزود: ۴۵ کیلومتر مسیر آبی در منطقه یک وجود دارد که بلافصل با محیط طبیعی است و با توجه به فضاهای اقامتی که در بستر رودخانه ها شکل گرفته، آسیب پذیری این مکان‌ها را که در محلات گلابدره، دربند و امامزاده قاسم (ع) واقع شده افزایش داده است که مقتضی است سازمان آب منطقه ای در خصوص جمع آوری این اماکن پذیرایی همکاری لازم را به عمل آورد.
شهردار منطقه یک هم سویی و همکاری کلیه دستگاه‌های شمیرانات را در موضوعات موجود در بافت فرسوده منطقه یک، کارگشا و در رسیدن به وضعیت مطلوب موثردانست و گفت: شبکه فاضلاب در بافت‌های فرسوده منطقه یک، شبکه کاملی نیست و یا در قسمت‌هایی به دلیل کم بودن عرض معابر، ناقص است.
 در این جلسه 16 بند شامل مشکلات ثبتی و حقوقی املاک، بهره گیری از ظرفیت اراضی به منظور تامین سرانه خدماتی، احیای عناصر تاریخی، فرهنگی، توسعه گردشگری، اصلاح و بازسازی شبکه آب و فاضلاب، اصلاح و بازسازی شبکه مخابرات و گازرسانی، نوسازی، مقاوم سازی و مرمت مدارس، استقرار دائم اورژانس اجتماعی و خانه خدمات بهزیستی، ساماندهی مشاغل مزاحم، در محلات دارای بافت فرسوده از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  در پایان جلسه شهردار منطقه یک به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، عضو شورای اسلامی شهر و رئیس کمیته شهرسازی و معماری، فرماندار شهرستان شمیرانات و مدیران شهری منطقه یک از ساختمان کلینیک درمانی سینا مهر که در حادثه آتش سوزی دچار آسیب شده بود، بازدید کردند.
مرکز پزشکی سینا مهر واقع در خیابان شریعتی شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۹۹ بر اثر انفجار کپسول اکسیژن دچار آتش سوزی و انفجار شد.

۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 2105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =