۴۸ درصد فوتی‌ تصادفات، عابران پیاده هستند

شهر: طبق آمار سازمان پزشکی قانونی، ۴۸ درصد فوتی‌ها در تصادفات شهر تهران، عابران پیاده و ۳۶ درصد موتورسیکلت سواران هستند.

به گزارش شهر، شنبه ۱۴ تیرماه جلسه شورای ترافیک تهران به ریاست پیروز حناچی، شهردار تهران برگزار شد. سردار حسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه جلسه، بیان کرد: چرا در شهرهای دیگر کشور که طرح ترافیک اجرا نمی شود وضعیت شیوع کرونا همچنان قرمز است؟ در شش ماه دوم سال علاوه بر ویروس کرونا، موضوع آلودگی هوا نیز باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در فصل سرما، حجم آلودگی هوا دوچندان خواهد شد.

او در ادامه افزود: اگر قرار باشد که شهروندان به سمت استفاده از خودروی شخصی سوق داده شوند، نفس مردم در شش ماهه دوم سال بند خواهد آمد. زمانی که بسیاری از مراکز خرید و بوستان‌ها و ... فعال باشند، سفرهای غیرضروری شکل می‌گیرد. پلیس راهور با لغو طرح ترافیک مخالف است.  

سردار حمیدی درباره آمار تصادفات شهر تهران، توضیح داد: سال ۱۳۹۲، حضرت آقا فرمایشی در راستای کاهش تصادفات بیان کردند که پلیس راهور تمامی تلاش خود را بر کاهش تصادفات گذاشت. روند تصادفات در شهر تهران در ۹ سال گذشته نزولی بوده است. همچنین در سه ماه اخیر با لغو طرح ترافیک و بی نظمی ایجاد شده در شهر می‌بایست آمار تصادفات افزایش می‌یافت اما باتوجه به اقدامات منسجم و اثرگذار، این آمار کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه افزود: بیشترین تصادفات صورت گرفته در شهر تهران در ساعت ۲۰:۰۰ الی ۱۲ بامداد و ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰ است. پلیس در این ساعات کم‌ترین حضور را دارد و شهر بدون تراکم ترافیک است بنابراین سرعت خودروها بالا می‌رود و حوادث افزایش پیدا می‌کند.

۵۱ درصد تصادفات در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد

سردار حمیدی با بیان اینکه بیشترین رخداد تصادفات فوتی و آسیب‌ها مربوط به بزرگراه‌ها با ۵۱ درصد، خیابان‌ها ۳۶ درصد و سایر ۱۸ درصد هستند، افزود: ۵۱ درصد حوزه بزرگراه‌ها به جزئیات ریزتری تقسیم بندی شده‌اند تا براساس الویت نسبت به اصلاح نواقص و مشکلات عمل شود.

او درباره آمار فوتی‌ها در تصادفات شهر تهران، گفت: براساس گزارش سازمان پزشکی قانونی فوتی‌ها در تصادفات مربوط به  ۱۶ درصد خودروها، ۳۶ درصد موتورسیکلت و ۴۸ درصد عابران پیاده است. براساس این آمار مطالعاتی، برای جلوگیری از تصادفات و فوتی عابران، موتورسیکلت سوارها و خودروها اقدامات جداگانه‌ای صورت می‌گیرد. هرکدام از این تقسیم بندی‌ها دستورالعمل‌های خاص خود را در حوزه ترافیک و پلیس راهور دارند.

سردار حمیدی با اشاره به مشخص نبودن محل‌های حادثه خیز در شهر، بیان کرد: قرار است که براساس اطلاع رسانی‌های شهروندان به سامانه رخدادهای انتظامی، تحلیل و مطالعاتی شکل بگیرد. در حوزه اصلاحات هندسی اقداماتی نظیر جداسازی رفت و برگشت‌ها، آرام سازی، خط کشی، تأمین روشنایی در مکان‌هایی که عابران پیاده بیشترین تردد را دارند و آشکارسازی، انجام شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تأکید بر ساماندهی و اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند، گفت: اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند سبب نظم دهی به شهر و انضباط ترافیکی می‌شود.

۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 2109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =