افزایش اختیارات شهرداری برای توسعه اتوبوسرانی

شهر: شهردار تهران لایحه دو فوریتی «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران» که به این نهاد مجوز می دهد تا سقف یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معاملات انجام دهد را تقدیم شورا کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران صبح سه شنبه-۱۷ تیر- در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: ناوگان اتوبوسرانی تهران ۵ هزار و ۸۰۰ اتوبوس فعال دارد که ۶۰ درصد آنها فرسوده است.  برای توسعه این ناوگان و ایجاد توافقات بیشتر با دولت نیازمند مجوز شورای شهر هستیم چرا که این توافقات از حدود اختیارات شهرداری بالاتر است.

او با اشاره به لایحه دو فوریتی «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران» گفت: این لایحه با هدف افزایش اختیارات شهرداری در مورد اتوبوسرانی تنظیم شده است.

او ادامه داد: با اینکه به لحاظ حقوقی فکر می کردیم نیازی به لایحه وجود ندارد اما نیازمند لایحه دو فوریتی دیگری درباره طرح تفصیلی منطقه ۲۲ نیز هستیم که روز یکشنبه آن را به صورت دو فوریت ارایه می دهیم. از نظر ما لایحه دو فوریتی است که هر روز تاخیر کنیم به ضرر منطقه ۲۲ است.

حناچی گفت: امروز مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار و  پیشنهاد شد در فاز نخست خطوط اتوبوس تندرو زین الدین - میدان صنعت و بخش دوم از میدان صنعت تا منطقه ۲۲ راه اندازی شود. در فاز نخست اتوبوس ها توسط شرکت اتوبوسرانی و در فاز دوم از سوی بخش خصوصی نیاز ناوگان تامین شود.

بنا بر این گزارش، لایحه دو فوریتی که امروز شهردار تهران به شورای شهر تقدیم کرده است در راستای تامین بودجه برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی تهران و کسب اختیارات شهرداری است.

لایحه «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران» که بر اساس آن به شهرداری تهران اجازه داده می شود برای تکمیل، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران نسبت به انجام معاملات تا سقف پانزده هزار میلیارد ریال از طریق انعقاد قرارداد با تولید کنندگان، تامین کنندگان داخلی خودرو از محل اوراق مالی اسلامی و همچنین ردیف های اعتباری ابلاغی بر اساس آیین نامه معاملاتی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با رعایت قوانین و مقررات اقدام کند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 2124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =