برنامه های هفته سوم مدرسه تابستانی چیست؟

 هفته سوم مدرسه تابستانی تهران صبح پنجشنبه نوزدهم تیرماه با تدریس حبیب احمدزاده نویسنده دفاع مقدس در زنگ موفقیت آغاز می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با ادامه مدرسه تابستانی تهران که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حال برگزاری است، روز پنجشنبه هفته جاری با حضور حبیب احمدزاده در زنگ‌ موفقیت، سومین هفته مدرسه تابستانی کلید می‌خورد.

احمدزاده که سابقه حضور در دفاع مقدس را دارد، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی از دانشکده هنر دانشگاه تهران است و آثار موفقی مانند فیلمنامه تحسین شده «اتوبوس شب» و رمان «شطرنج با ماشین قیامت» که در هر دوی آنها قهرمان اصلی نوجوانان هستند را در کارنامه خود دارد.

در زنگ‌های موفقیت مدرسه تابستانی تهران سعی می‌شود تا افرادی که در حوزه‌های مختلف موفقیت کسب کرده‌اند با حضور در این دوره‌ها تجربیات خود را در اختیار مخاطبان نوجوان قرار دهند.

همچنین در کنار تهیه محتوای آموزشی فرهنگی و هنری خاص رده سنی نوجوانان در زنگ حقوق شهروندی به آموزش مفاهیم شهروندی می‌پردازد.

در مدرسه تابستانی تهران علاوه بر آموزش‌های دوره‌ای که روزهای شنبه تا چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، روزهای پنجشنبه به دو موضوع مهارت‌های شهروندی و موفقیت اختصاص پیدا کرده است که در زنگ‌های مهارت‌های شهروندی سعی شده با استفاده از کارشناسان و صاحبنظران برخی از مفاهیم پایه‌ای شهروندی به نوجوانان آموزش داده شود که شامل حمل و نقل عمومی، پسماند، محیط زیست و تکالیف حقوق شهروندی است.

در زنگ حقوق شهروندی مدرسه تابستانی تهران که پنجشنبه عصر منتشر می‌شود آیه حمداوی بلاگر حوزه محیط زیست که زندگی بدون پسماند را به مخاطبان آموزش خواهد داد.

هدف از برگزاری این زنگ در مدرسه تابستانی تهران آشنایی این رده سنی با مفاهیم لازم مسائل مربوط به شهرنشینی و حقوق شهروندی است تا از این طریق اطلاعات و همچنین مشارکت آنها در امور شهروندی افزایش یابد.

جدا از  زنگ‌های حقوق شهروندی که روزهای پنجشنبه منتشر می‌شود، در طول دوره‌های فرهنگی و هنری که روزهای شنبه تا چهارشنبه در حال برگزاری است نیز مدرسان طی آموزش دوره تخصصی خود به بیان نکاتی در خصوص مسائل مهم حقوق شهروندی از جمله اهمیت محیط زیست می‌پردازند.

همچنین از روز شنبه آینده هفته سوم مدرسه تابستانی با دوره‌های طنز و انیمیشن ادامه می‌یابد.

پس از پایان دوره‌های سینما و داستان‌نویسی در مدرسه تابستانی، هفته آینده مدرسه تابستانی با دوره طنز با تدریس ناصر فیض و فرهاد حسن‌زاده و انیمیشن با بهرام عظیمی و مهدی خرمیان ادامه می‌یابد.

در مدرسه تابستانی تهران ویدیوهای آموزشی شامل بازیگری تئاتر، انیمیشن، گویندگی و اجرا، موسیقی، طنز، داستان‌نویسی، قرآن و فیلم‌سازی آسان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و در مجموع حدود ۶۰ جلسه ویدیوی آموزشی در نظر گرفته شده که هر هفته ۱۲ ویدیو منتشر می‌شود.

۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 2126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =