رای مثبت شورا به جسارت شهرداری برای افزایش سقف معاملات

شهر: اعضای شورای شهر تهران به دو فوریت لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران برای انجام معاملات مربوط به تکمیل و توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار شهر، در جریان بررسی دو فوریت لایحه «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی» در جلسه سه شنبه-۱۷ تیر- حسن رسولی عضو این شورا گفت: برای نوسازی ناوگان به این دو فوریت رای می دهم اما تقاضا دارم اساسنامه جدید اتوبوسرانی بر اساس الگوی ارائه شده به شورا ارائه شود.
بهاره آروین، عضو هیات رییسه شورا نیز در پرسشی مطرح کرد که آیا این سقف ارائه شده بیش از مصوبه لایحه بودجه هست یا خیر؟
 الهام فخاری، عضو دیگر شورا نیز اعلام کرد: اعضای شورا در دسترس مدیران شهری هستند و نباید این موضوع به طور ناگهانی و بدون اطلاع اعضای شورا ارائه شود.  
محسن هاشمی، رییس شورای شهر هم در توضیح این لایحه دو فوریتی گفت: ایران خودرو در حال حاضر ۱۲۰ اتوبوس در اختیار دارد و شهرداری تهران نباید این موقعیت را از دست بدهد. از سوی دیگر قیمت ارز هم رو به افزایش است و ایران خودرو ممکن است رقم مذاکره قبلی را نپذیرد.
هاشمی گفت: شهرداری می خواهد این قرارداد را امضا کند و سقف اختیارات را نداشته است. از سوی دیگر ما به عنوان شورای شهر در مجمع اتوبوسرانی هم هستیم و در آن مورد هم رای می دهیم.
او خطاب به اعضای شورا گفت: حالا که شهرداری جسارت به خرج داده و با سرعت عمل می خواهد وعده های دولت را نقد کند ما نیز باید اجازه دهیم تا سقف معاملاتی افزایش پیدا کند.
بر اساس مصوبات شورا سقف اختیارات شهرداری تهران به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 2131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =