کاهش جرم و بزه با رنگ آمیزی محله هرندی

شهردار منطقه ۱۲ درباره اجرای طرح رنگ آمیزی جداره محله دروازه غار توضیحاتی داد.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ تهران در تشریح جزئیات اجرای طرح رنگ آمیزی بخشی از محله دروازه غار گفت: بعد از جمع آوری معتادان متجاهر محله هرندی مدیریت شهری و کلانشهر نگاه ویژه ای به وضعیت محله هرندی داشتند.

شهردار منطقه ۱۲ تهران افزود: اواخر سال ۱۳۹۸ در محله هرندی به ویژه محدوده انبار گندم طرح ایجاد لکه های رنگی در دستور کار قرار گرفت و در آن زمان رنگی که استفاده شد کرم بود تا اشباعیت رنگ از بین نرود. ایجاد طرح لکه های رنگی به منظور توانمند سازی اجتماعی محله با توجه به وضعیت اقتصادی ضعیف محله در محور خیابان امید که عرض معبر بزرگ است انجام شد.

او بیان کرد: در ابتدای فصل تابستان در رنگ آمیزی جداره خیابان امید حد فاصل شهرداری ناحیه ۴ منطقه ۱۲ تا خیابان مرادخانی با رنگ با اشباعیت بالا بهره بردیم که ۲ ویژگی داشت که یکی از آن ها ایجاد طراوت و تازگی در معبر بود.

شهردار منطقه ۱۲ تهران در تشریح دیگر ویژگی ایجاد طرح لکه های رنگی در خیابان امید گفت: یکی دیگر از ویژگی های اجرای این طرح دیده شدن بزه در معبر بود و باید گفت زمانی که رنگ در بافت حل می شود بزه خود را نشان نمی دهد .

سعادتی در پاسخ به این سوال که چرا از نقاشی های دیواری استفاده نشد گفت: ما از طرح لکه های رنگ استفاده کردیم و علت این بود که اگر شهروندی بدون توجه آتشی در کنار دیوار روشن کند آسیبی که به نقاشی دیواری می رسد بیشتر از لکه رنگ است و هزینه ترمیم آن بیشتر است.

او بیان کرد: برای برنامه ریزی جهت اجرای رنگ از سازمان زیبا سازی شهرداری تهران و متخصصان این امر مشورت های کافی و تخصصی گرفته شد.

شهردار منطقه ۱۲ افزود: رنگ آمیزی خیابان امید اولین فاز از اجرای طرح رنگ آمیزی محله دروازه غار است که به متراژ هزارو ۵۰۰ متر اجرا شد و در بخش های بعدی به قلب محله دروازه غار خواهیم رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعادتی ادامه داد: هرچه به قلب محله نزدیک می شویم از اشباعیت رنگ کم می شود و لازم به ذکر است که اجرای این طرح برای جداره هایی است که هیچ نمایی ندارند. دیده شدن محله و معابر باعث می شود میزان بزه در محله هرندی کاهش پیدا کند.

۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
کد خبر: 2141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =