احداث ۷ هزارمتر مسیر حمل و نقل سبز در قلب خیابان‌های منطقه ۷

شهردار منطقه ۷ از اجرای عملیات احداث ۵ هزار و۲۰۰ متر مسیر دوچرخه و ۶ هزار و ۷۰۰ متر پیاده‎رو در راستای طرح توسعه حمل و نقل سبز به موازات هم در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، سمیه حاجوی با بیان این مطلب افزود: در راستای سیاست‌های مدیریت شهری در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک و تحقق شعار "تهران شهری برای همه"، احداث مسیر دوچرخه در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

او با تاکید بر اینکه امروزه استفاده از دوچرخه به عنوان یک راهکار در حمل و نقل پایدار شهری برای کاهش معضل ترافیک و پیامدهای آن به ویژه آلودگی هوا است، عنوان کرد: فاز اول مناسب‎سازی معابر با اولویت اجرای مسیر دوچرخه و پیاده‎رو بتنی در اولین روز فصل تابستان در نواحی پنجگانه آغاز و تا پایان ماه جاری به اتمام می‎رسد.

او در ادامه اضافه کرد: این عملیات در خیابان دماوند، حدفاصل سبلان تا میدان امام حسین (ع)، خیابان شهید مدنی، حدفاصل خیابان حسینیان تا خیابان بخشی‌فر، خیابان کلیم کاشانی (ضلع غرب)، خیابان خواجه‌نصیر غربی(ضلع شمال)، خیابان طالقانی حدفاصل خیابان مفتح تا خیابان شریعتی (ضلع جنوب و شمال)، خیابان قنبرزاده (ضلع غرب)، خیابان هویزه، حدفاصل خیابان سهروردی تا خیابان قنبرزاده، خیابان قدوسی (ضلع شمال) و میدان نامجو توسط معاونت فنی و عمران منطقه در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۷ افزود: در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و با هدف ترغیب شهروندان به عدم استفاده از خودروهای شخصی در سفرهای درون شهری و رفع گره‎های ترافیکی، فاز دوم اجرای این طرح در دستور کار منطقه قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم گام‎های اساسی در این مسیر برداریم.

۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 2153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =