جایگزینی ۱۲۹ هزار تاکسی فرسوده با خودروهای پایه‌گازسوز، هیبریدی و برقی

مدیرکل دفتر حمل‌و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: با تصویب شورای اقتصاد، طرح جایگزینی ۱۲۹ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور با تاکسی پایه‌گازسوز، هیبریدی و برقی تا سقف ۹۴۸ میلیون دلار کمک بلاعوض از محل صرفه‌جویی سوخت در دستور کار دولت قرار گرفته است.

مرضیه حصاری،  مدیر کل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور افزود: در روزهای پایانی سال گذشته و به دنبال پیگیری‌های مستمر وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، شورای اقتصاد این طرح  را به تصویب رساند و به وزارت نفت ابلاغ کرد که هدف آن حمایت از رانندگان تاکسی برای نوسازی خودروهای فرسوده آنها از طریق پرداخت یارانه صرفه‌جویی سوخت است.

او ادامه داد: به موجب ماده یک قانون توسعه حمل‌و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و ماده هشت قانون هوای پاک ناظر بر از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده، نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی شهری کشور در سال‌های اخیر همواره از اولویت‌های اصلی حوزه حمل‌و نقل در وزارت کشور بوده و پیگیری‌ها و مکاتبات زیادی در این زمینه صورت پذیرفته که خوشبختانه با مصوبه اخیر شورای اقتصاد، افق روشنی برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده در کشور مشاهده می‌شود.

حصاری اضافه کرد:  اکنون اراده دولت بر حمایت جدی از رانندگان تاکسی به عنوان قشر شریف و زحمتکشی قرار دارد که بخش مهمی از خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل شهری را به شهروندان برعهده دارند و با اعلام آمادگی دستگاه‌های مرتبط در این خصوص، امیدواریم سازمان برنامه و بودجه کشور نیز تخصیص اعتبارات به‌منظور اجرای طرح را در اولویت کارهای خود قرار داده و از این طریق و به دنبال نوسازی تاکسی‌های فرسوده کشور، شاهد کاهش آلودگی هوا و میزان مصرف سوخت و همچنین بهبود و توسعه خدمات‌رسانی به شهروندان در حوزه سفرهای شهری باشیم.

پیشتر مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در گفتگو با ایرنا گفته بود: اکنون ۱۹۲ هزار از ۳۱۸ هزار دستگاه تاکسی فعال در کشور فرسوده است.
مرتضی ضامنی افزود: این میزان فرسودگی ناوگان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه خواهد رسید و نیاز است که در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی یک عزم ملی باشد.

۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
کد خبر: 2165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =