۲پرسش و پاسخ پیروز حناچی

در این قسمت از برنامه سلام آقای شهردار یکی از شهروندان دو پرسش مهم از شهردار می‌پرسد سوالی که دغدغه بسیاری در این روزهای کرونایی است. پرسش اول در مورد ضرورت استفاده از ماسک در وسایل حمل‌ونقل عمومی و پرسش دوم درباره تأخیر اتوبوس‌ها در روزهای تعطیل است. جواب شهردارتهران به این دو پرسش را ببینید.

شهروند:
از آقای شهردار دو سؤال دارم. سؤال اول در رابطه با استفاده از ماسک در مترواست. با وجود آنکه استفاده از ماسک اجباری شده است، اما مردم رعایت نمی‌کنند. این مسئله برای همه مهم است و شورای شهر هم تصویب کرده است. کلاً روی حسن اجرای قوانین، نظارتی  وجود ندارد و این مسئله چند سالیست همیشه وجود داشته است. مسئله دوم من در مورد اتوبوس‌ها است، در روزهای تعطیل گاهی باید یک تا دو ساعت منتظر بمانیم تا اتوبوس به  ایستگاه برسد.

شهردار:
با مصوبه ستاد ملی کرونا و شورای شهر تهران، استفاده از ماسک  در وسایل حمل و نقل عمومی اجباری شد. افرایش فاصله فیزیکی در مترو به معنای  افزایش تعداد واگن‌ها است، اما در این شرایط امکانِ  افزایش تعداد واگن نداشته و دو هزار واگن کمبود داریم. در نتیجه راه‌حل بعدی مبارزه با ویروس کرونا، استفاده از ماسک است. از زمانی که استفاده از ماسک در مترو، توسط ستاد ملی کرونا به تصویب رسیده، در همه ایستگاه‌های اصلی مترو،یعنی حدود ۶۰ ایستگاه، ماسک با قیمت نازل به مردم عرضه شد. قیمت‌ها به‌طور متوسط از هزار تومان شروع می‌شود، البته مردم می‌توانند از ماسک‌هایی که در خانه تهیه شده، هم استفاده کنند. مطالعات نشان می‌دهد وقتی دو طرف از ماسک استفاده می‌کنند، میزان خطر ابتلا به کویید۱۹ تا هشتاد درصد کاهش پیدا می‌کند. با توجه به اینکه حضور مردم در مترو طولانی نیست این روش می‌تواند نقش موثری داشته باشد.البته از ۱۵ تیر استفاده از ماسک در همه فضاهای سرپوشیده اجباری شده است، در این شرایط احتمال دارد، با افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، برخورد انتظامی هم صورت بگیرد. بخشی از این وظیفه به عهده شهرداری و نهادهای حاکمیتی است و بقیه نیازمند همکاری  مردمی است.
در مورد سؤال دوم هم باید بگویم، ما درساعت های پیک، اتوبوس و واگن‌های بیشتری اعزام می‌کنیم. خط فاصله قطارها را  هم   کاهش می‌دهیم و  تعداد اتوبوس‌های خط را بیشتر می‌کنیم. با این حال مسئله کمبود اتوبوس در روزهای تعطیل را از مدیرعامل اتوبوسرانی پیگیری خواهیم کرد.اما لازم است مردم بدانند که بیش از ۶۰ درصد سیستم اتوبوسرانی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود. مدیریت بی آرتی به عهده شهرداری تهران است اما  بقیه به عهده تعاونی‌ها و بخش خصوصی است.

۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 2169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =