۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 2171
دیارگاه* تفریحی «تیناز» آماده استفاده شهروندان می شود

شهر: دیارگاه پیاده روی و تفریحی گردشگری «تیناز» به طول چهار کیلومتر در ارتفاعات بین جنگل «لتمال» کن و مجموعه آبشار و مسیر دوچرخه از شهرک صدرا تا متروی چیتگر به طول ۲.۵ کیلومتر با اعتباری حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲، در گفتگو با شهر با بیان اینکه شهرداری این منطقه آمادگی بهره برداری از حدود ۴۰ پروژه را  در ماه آینده خواهد داشت، گفت: دیارگاه و مجموعه پیاده راهی تفریحی و گردشگری «تیناز» یکی از مهمترین این پروژه ها است که تا حدود یک ماه دیگر آماده بهره برداری خواهد شد. این دیارگاه در ارتفاعات بین جنگل لتمال و مجموعه آبشار قرار دارد که این دو محدوده را به هم متصل می کند.

او در ادامه با اشاره به بودجه نزدیک سه میلیارد تومانی این پروژه گفت: مساحت پهنه ای که این دیارگاه در آن شکل گرفته حدود ۳۰ هکتار است که مسیر پیاده روی به طول چهار کیلومتر در آن طراحی شده است. همچنین در جنوبی ترین بخش این دیارگاه مسیری برای نابینایان به طول ۱.۵ کیلومتر طراحی شده است.

نوذرپور با بیان اینکه این مسیر پیاده راهی همراه با شکل دهی فواره ها و گردش آب است، افزود: مبلمان شهری استفاده شده در این مسیر کوهستانی از سنگ است و تلاش شده تا از نمادهای طبیعت در طول مسیر استفاده شود. این مسیرمی تواند محدوده ای برای پیاده روی بویژه برای افراد سالمند باشد که نمی توانند به صورت عمودی مسیر کوه را بپیمایند، چرا که سه بخش از این مسیر به صورت افقی طراحی شده است.

ایجاد مسیر دوچرخه به طول ۲.۵ کیلومتر

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه بخش زیادی از طرح جامعه دوچرخه در منطقه ۲۲ طراحی شده است، عنوان کرد: مسیر دوچرخه سواری به طول حدود ۲.۵ کیلومتر و با اعتباری حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان از شهرک صدرا تا متروی چیتگر پس از انجام روکش آسفالت، آماده استفاده شهروندان خواهد شد.

او با بیان اینکه ایجاد رینگ دوچرخه اطراف استادیوم آزادی به طول ۷.۸ نیز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: ماه آینده مناقصه ای برای شروع آماده سازی ۳.۵ کیلومتر از این مسیر انجام می شود.

*دیارگاه: پاتوق تفریحی و گردشگری

خبرنگار: علی سی پی

۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 2171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =