از هر ۵ اتوبوس ٣ دستگاه فرسوده است

اگر در سال ۸۹ با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان، امکان خرید حداقل ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابین را داشتیم، در حال حاضر با این مبلغ، تنها امکان خریداری حداکثر ۲۵ دستگاه اتوبوس دوکابین را داریم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ محمود ترفع مدیرعامل این شرکت با تاکید بر اینکه قدرت خرید اتوبوس به کمتر از یک ششم ۱۰ سال قبل کاهش یافته است، افزود: این در حالی است که شرکت واحد در همه این سال‌ها از کمک‌های دولتی بی‌بهره بوده است و دولت از سال ۸۹ تا کنون هیچ اتوبوسی به شهرداری تهران تحویل نداده است.
او با اشاره به اینکه بسیاری از اتوبوس‌های تهران به سن بازنشستگی رسیده‌اند در صورتی که چاره‌ای نداریم، جز آن‌که به صورت تمام‌وقت آنها را برای جابه‌جایی مسافران به کار بگیریم، اظهار کرد: از هر ۵ دستگاه اتوبوس تهران، حداقل ۳دستگاه آن فرسوده است و به عبارتی، ۶۲ درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده هستند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام این‌که میانگین عمر مفید اتوبوس‌های دیزل ۱۰ سال است در صورتی که متوسط عمر ناوگان اتوبوس‌های تهران ۱۲ سال و نیم است، خاطرنشان کرد: این نسبت، مثل این می‌ماند که سن بازنشستگی فردی ۶۰ سال باشد اما از همین فرد در سن ۷۵ سالگی، انتظار داشته باشیم که ۷ روز هفته به صورت تمام‌وقت کار کند.

۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 2218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =