ارایه طرح برای رفع مشکل ۵۰ هزار کارمند شهرداری در کشور

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برای رفع مشکل و بلاتکلیفی ۵۰ هزار کارمند شهرداری در کشور، طرح و لایحه به مجلس ارایه خواهد شد.

به گزارش شهر، علیرضا احمدی، رییس شورای عالی استان ها، روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری سی و سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که در محل مجلس قدیم برگزار شد،در جمع خبرنگاران و درباره تعیین تکلیف استخدام ۵۰ هزار کارمند شهرداری‌ها افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار کارمند شهرداری بلاتکلیف هستند.

او ادامه داد: این افراد سال هاست که شاغل هستند. دولت نیز باید به موضوع ورود کند تا بررسی شود که آنها چه تکلیفی دارند و باید برایشان چه کرد. 

رییس شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه شماری از این کارکنان، بین پنج تا ۱۵ سال سابقه دارند، گفت: در حال رایزنی هستیم که با ارایه یک لایحه و طرح به مجلس شورای اسلامی این مشکل را مرتفع کنیم.

احمدی بیان کرد: آنها هر کدام خانواده ای داشته و دنبال امنیت شغلی هستند و باید با یک تدبیر این موضوع به طور درستی حل شود.

نقش شورای عالی استان‌ها در توسعه متوازن و متناسب کشور

همچنین معاون پارلمانی رئیس جمهوری نیز در جمع خبرنگاران گفت: شوراها در توسعه متناسب و متوازن کشور می‌توانند نقش موثری داشته باشند، زیرا شناخت آنها از مناطق بسیار دقیق است.

حسینعلی امیری با تاکید بر این نکته که جلسه امروز جلسه خوبی بود، افزود: اعضای شورای عالی استان‌ها مطالبی را مطرح کردند و باید گفت بخشی از مسائل که مربوط به قانونگذاری و معاونت ما بود که ما اعلام کردیم آماده ایم در مسیر حل مشکلات و قانون‌گذاری کمک کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تاکید بر این نکته که نهاد شوراها برآمده از رای مردم است، ادامه داد: برای حل مشکلات شهرها به اعضای شورای عالی استان‌ها اعلام کردیم در مسیر رفع تنگناها، آماده کار، خدمت و تعامل هستیم.

بنا بر گزارش ایرنا او در پاسخ به این سئوال که آیا درخواست اعضای شورای عالی استان ها برای بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ قانونی است، گفت: نماینده دولت در مجلس شورای اسلامی همیشه سازمان برنامه بودجه است، دغدغه این شورا را با نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) مطرح می‌کنم تا خواسته آنها نیز ترتیب اثر داده شود.

۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
کد خبر: 2228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =