فراخوان تجلیل از محیط‌بانان پایتخت منتشر شد

شهر: سازمان زیباسازی شهرداری تهران با انتشار فراخوانی از هنرمندان دعوت کرد تا در ارسال آثار دیوارنگاری با محتوای تجلیل از محیط‌بانان شرکت کنند.

هنرمندان تجسمی می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود را با موضوع یادشده به آدرس ایمیل سازمان زیباسازی شهر تهران ارسال کنند.

هنرمندان باید برای شرکت در این فراخوان طرحی نمادین آماده کنند و اسامی ‌شهدای محیط‌بان را با صفحه‌آرایی و نوشتار مناسب در طرح جای دهند.

هنرمندان برای ارسال آثار تا پایان روز یکشنبه، ۱۹ مرداد سال جاری مهلت دارند و ثبت‌نام و ارائه آثار فقط از طریق ایمیل farakhan.mohitban@gmail.com صورت می‌گیرد.

سازمان زیباسازی شهر تهران هدف از این اقدام را پاسداشت فداکاری‌ «محیط بانان» کشورمان و افزایش حمایت و آگاهی از کار حساس و مهم «حفاظت و کنترل عرصه‌های طبیعی و حیات وحش» اعلام کرد.  

ادای احترام به محیط‌بانان شهید و همکارانشان که شجاعانه نقش خود را در محافظت از محیط زیست کشور ایفا می‌کنند، دست‌یابی به ایده‌های نو و خلاقانه، ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری و بهره‌مندی از آثار فرهنگی و هنری از جمله اهداف دیگر این فراخوان است.

بر اساس این فراخوان ارتباط موضوعی و مضمونی ایده و طرح با تجلیل و ادای احترام به محیط‌بانان و شهدای محیط‌بان، توجه به ایده‌های توصیفی، ارجاعات واقعی و دارای بیان مؤثر، مخاطب‌پذیری بالا و قابلیت اجرا در فضاهای شهری، توجه به تکنیک اجرای اثر با رنگ اکریلیک از ویژگی‌هایی است که باید در طرح‌های ارسالی مورد توجه قرار بگیرد.

هر هنرمند می‌تواند سه طرح پیشنهادی ارسال کند و طرح‌ها نباید پیش از این در رویدادهای دیوارنگاری تصویب یا اجرا شده باشد؛  پس از اعلام نتایج اولیه در صورت انتخاب شدن طرح، هنرمند منتخب باید فایل لایه باز آن را با فرمت psd با کیفیت dpi  ۲۰۰ و در قطع ۵۰×۷۰ سانتی‌متر به دبیرخانه رویداد تحویل دهد.

دبیرخانه از پذیرفتن طرح از هنرمندانی که نقص مدارک دارد یا طرح‌های پیشنهادی خود را خارج از ضوابط و فرمت معرفی شده ارائه داده باشد،  معذور است و مسئولیتی در قبال این گونه آثار نخواهد داشت؛  در این فراخوان ارائه پرینت حذف شده و هنرمندان صرفا باید با ارائه فایل تصویری با شرایط ذکر شده، طرح‌های خود را به دبیرخانه ارائه کنند.

بررسی، کارشناسی، تأیید یا رد طرح‌ها به عهده هیأت داوران است و سازمان زیباسازی امکان برگزاری نمایشگاه یا سایر مقاصد انتشاراتی از طرح‌های انتخابی را برای خود محفوظ می‌داند.

طرح‌های ارسالی هنرمندان پس از داوری به هنرمندان عودت داده نخواهد شد و رعایت کلیه قوانین مربوط به حق تألیف و طراحی اثر بر عهده فرستنده آثار است.

۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
کد خبر: 2243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =