کار مشترک شهرداری تهران وسازمان ثبت اسناد برای جلوگیری از زمین‌خواری

تسهیل و تسریع در امور شهروندان با حفاظت از دارایی شهرداری تهران کلیدی ترین موضوع تفاهمنامه با سازمان ثبت اسناد و املاک است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، نشست مشترک سازمان املاک و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران با حضور مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد کشور، مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک تهران، روسای ادارات سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و روسای ادارات ثبتی استان تهران درسازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

محمد نادر محمد زاده؛ مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در نخستین نشست مشترک روسای ادارات ثبت اسناد و املاک استان تهران و روسای ادارات املاک شهرداری تهران کلیدی ترین نکته و موضوع در تفاهم نامه شهرداری تهران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را تسهیل و تسریع در امور شهروندان و حفاظت از دارایی‌های شهر تهران عنوان کرد.

او اخذ مفاصا حساب در دفاتر اسناد رسمی، ارتباط دو سویه و الکترونیک در صدور پروانه و تفکیک آپارتمان ها و اجرائی شدن ماده ۹ قانون حد نگار، شفاف سازی و جلوگیری از امر زمین خواری را از دستاوردهای این تفاهم نامه دانست.

محمد زاده از  ارتباط الکترونیکی دو سویه بین مجموعه شهرداری تهران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد و گفت: فرآیندهای لازم و قانونی برای این ارتباط آماده شده است و در حال ایجاد سامانه های کاربردی با تایید دو سازمان هستیم.

صادق سعادتیان، معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نیز با اشاره به بهره برداری از سامانه استعلام الکترونیک وکالت نامه و سند با شهرداری تهران به تسریع تکمیل و زیر سامانه ها پرداخت و از مدیران مجموعه ثبت  خواستار شد؛ تا با دقت و سرعت هرچه بیشتر  تمامی زیر سامانه ها را به بهره برداری برسانند.

عبدالحسین رامشی مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران با اشاره به اهمیت اجرایی شدن تفاهم نامه و تاکید رئیس سازمان ثبت از آمادگی همکاری و تعامل هر چه بیشتر واحدهای ثبتی با شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی سامانه و زیر سیستم های اقدامات با سرعت بیشتری اجرایی می شود.

در این جلسه ضمن قرائت متن تقاهم نامه و بررسی بند های تفاهم نامه روسای ادارات املاک و روسای ادارات ثبتی استان تهران به بیان مشکلات و  ارائه راهکارها پرداختند.

۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد خبر: 2474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =