دو رام قطار جدید به متروی تهران اضافه شد

شهر: دو رام قطار جدید که قرار است در خط ۶ و هفت متروی تهران تردد کند، مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا به این ترتیب پرونده پروژه ۷۰ دستگاه واگن متروی تهران بسته شود.

علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران در مراسم بهره‌برداری از دو رام قطار بیان کرد: قرارداد تامین ۱۰ رام قطار هفت واگن آلمینیومی در دستور کار این شرکت قرار داشت که با باز شدن  ال سی در تابستان ۱۳۹۷ قطعات مورد نیاز این قطارها وارد کشور و از گمرک بندرعباس ترخیص شد. با پیگیری‌های مستمر ۸۵ درصد از این قطعات در مهر و آبان سال ۱۳۹۷ ترخیص شد و ۱۵ درصد هم که منوط به تسویه حساب با گمرک و دارایی بود در سال ۱۳۹۸ با مساعدت سازمان امور مالیاتی آزاد و در نهایت از نیمه دوم سال، این قطعات وارد کشور شد. از همان زمان کار مونتاژ و ساخت قطعات واگن‌های مترو در شرکت واگن سازی تهران شروع  به تدریج این قطارها وارد شبکه متروی تهران شد

او افزود: امروز بهره برداری از دو رام آخر از ۷۰ دستگاه واگن متروی تهران، انجام شد و قرار است در خطوط ۶ و هفت مورد استفاده قرار گیرد. در یکی از این دو قطار برای نخستین بار سامانه اطلاع رسانی، داخلی سازی شده است. همچنین پروژه ساخت یک رام قطار ملی هم از تیر ماه سال گذشته با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده، مرداد ماه نمایشگاه آن برگزار می شود و امیدواریم تا پایان سال در این زمینه اتفاق خوبی رخ دهد. آماده سازی قطار ملی می تواند سبب شود که عمر داخلی سازی در واگن های مترو به بالای ۵۰ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره تامین واگن در سال جاری بیان کرد:  قرارداد ساخت ۱۰۵ دستگاه واگن با واگن سازی تهران در حال تکمیل است که امیدواریم با همکاری این مجموعه در یک ماه آینده قرارداد منعقد شود و در سال آینده هم نخستین سری محصولات را تحویل بگیریم.

۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 2548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =