راه‌های عملی رسیدن به شکوفایی در منشور گام دوم انقلاب ترسیم شده است

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب در منشور گام دوم، راه‌های عملی رسیدن به شکوفایی را برای همه به ویژه جوانان ترسیم کرده‌اند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های خبرگزاری فارس، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه ای به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب در منشور گام دوم، راه های عملی رسیدن به شکوفایی را برای همه به ویژه جوانان ترسیم کرده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی ایران پدیده ای حیرت انگیز در دنیای ۴۰ سال پیش و هم اکنون به رغم همه کاستی ها و ضد و نقیض هایش می باشد. تثبیت انقلاب و ایجاد ارکان اداره کشور به سرعت هرچه تمام تر ایده و اعتقاد راسخ حضرت امام خمینی(ره) بود و همه سعی خود را مبذول داشت تا کلیه راههای استقرار حکومت انقلابی بر اساس روال قابل پذیرش عقل و منطق و حتی بسیار جلوتر از سایر حکومتهایی که بعد از انقلاب اسلامی مستقر شده اند بپیماید.

انقلابهای دیگر  یا اصولا میلی به استقرار ارکان عمومی یک حکومت آزاد را نداشتند و یا پس از سالها به آن پرداختند اما در انقلاب اسلامی حضرت امام رحمت الله علیه اصرار داشتند که گامهای استقرار حکومت انقلابی به سرعت برداشته شود. و گام اول تثبیت حکومت با انجام رفراندوم و نشان دادن اراده مردم بود.

در طول انقلاب بارها و بارها مردم لزوم اعتماد و اطمینان خود به امام و پذیرش رهبری او را نشان داده بودند ولی امام حتی راهپیمایی‌های میلیونی را هم کافی نمی‌دانست و حکومت بر پایه رفراندوم و خواستن نظر مردم را مطرح نمود. تا همه امور با آزادترین روشهای حکومتی طی شود و این در بین سایر کشورها امری بی سابقه بود که در مدتی کوتاه پس از پیروزی انقلاب از ۲۲ بهمن ماه و با توجه به به هم ریختن حکومت شاهنشاهی و سازمانهای دولتی، برنامه نظرخواهی از مردم و رای مردم را عملیاتی ساخت و بالاخره به پشنهاد امام به نوع حکومت "جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش"، اکثریت قریب به اتفاق مردم رای آری دادند و روز ۱۲ فروردین این رای مردمی و اراده ملی اعلام گردید.

بنابراین روز ۱۲ فروردین روز  تجلی اراده مردم در تثیبت حکومت انقلابی جمهوری اسلامی است.

جمهوری اسلامی راهی نو و جدید را در دنیای دو قطبی "غرب سرمایه داری" و "شرق کمونیستی" باز نمود.  که در آن زمان سابقه نداشت گرچه راه سومی را سالها پیش کشورهای "غیر متعهد" در پیش گرفته بودند اما این راهی نو نبود و این کشورها از دو قطب کمونیسم و یا سوسیالیزم دور نبودند. ولی سبک و ایده های جمهوری اسلامی راهی کاملا جدید بود که هم مبنای فکری آن یک دین الهی یعنی"اسلام" و هم مبنای تصمیم گیری آن بر جمهوریت استوار بود، بنابر این چشم جهانیان به این نوع حکومت دوخته شد. و به رغم همه تبلیغات و دشمنی آشکار ابرقدرتهای شرق و غرب، گرایش بسوی آگاهی و پذیرش این تفکر در دنیا قوت گرفت.

۱۲ فروردین آغازین روز پیمودن این راه نورانی ولی بسیار دشوار است و ملت ایران با پایه گذاری چنین تفکری بر خود میبالد. و برای به سرانجام رساندن آن سخت میکوشد و امروز بعد از  ۴۰ سال نتایج این جهاد همه جانبه که اقتدار فکری و عملی جمهوری اسلامی است را در دنیا می‌بیند، هرچند که ابرقدرتها و استکبار جهانی بر دشمنی با این تفکر و حکومت، سخت کمر بسته‌اند و همه تلاش خود را  برای شکست این انقلاب بکار گرفته اند ولی می‌توان ادعا کرد که در اکثر جبهه‌هایی که گشوده اند شکست خورده اند.ملت با ایستادگی و مقاومت جانانه نقشه های آنان را نقش بر آب نموده است. 

با آن که عده ای به خاطر کم بودن عمق اعتقاداتشان از پیمودن این راه باز مانده اند و امروز  هم با دیدن همه بدعهدی ها و غیر قابل اعتماد بودن استکبار جهانی، هنوز گوشه چشمی به پشت پا زدن به انقلاب اسلامی و سازش با قدرتهای رو به افول جهانی دارند ولی اراده ملت ما چنین اجازه ای نخواهد داد.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام به همه مسلمین و شیعیان و هموطنان خود، سالگشت ۱۲ فروردین روز تجلی اراده ملی را به همه ایرانیان صمیمانه تبریک میگوید و همانگونه که ملت با اتحاد و همبستگی توانسته اراده ملی خود را با اقتدار به دنیا نشان دهد امروز هم با انسجام ملی مقابل توطئه ها و نقشه های شوم جهانی با امید به آینده روشن ایستاده است.

دراین ایام و روزهای سال نو با بارش رحمت الهی و بارانهای سیل آسایی مواجه شده ایم که  بی سابقه بوده و موجب خسارتهای جانی و مالی فراوانی شده است و هنوز هم مردم گرفتار هستند و سخت به برنامه ریزی مسئولان  و حرکتهای جهادی به جای عیب جویی و تسویه حسابهای سیاسی و همکاری و یاری رساندن نهادها نیاز است تا از خرابی های بیشتر و آلام آنان کاسته شود و با برنامه ای علمی برای روزها، ماهها و سالهای آینده در نحوه برخورداری هرچه بیشتر از این نعمت الهی پای در میدان عمل بگذارند. 

اگر قدر نعمتها را بدانیم میتوانیم به خوبی از آن استفاده کنیم. بدیهی است رهبر فرزانه انقلاب در منشور گام دوم، راه های عملی رسیدن به این شکوفایی را برای همه به ویژه جوانان ترسیم نموده است.

امیداست که به یاری خدای بزرگ این سیر پیروزی را بتوانیم به خوبی طی نماییم.

۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
کد خبر: 255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =