آیا امکان رزروی شدن صندلی‌های مترو و اتوبوس جهت پیشگیری از انتقال کرونا وجود دارد

عضو شورای شهر تهران گفت: در صورتی که سیستم اداری شهرداری کاملا الکترونیکی و دیجیتال شود امکان رزرو صندلی اتوبوس و مترو وجود دارد و می‌توان جهت پیشگیری از انتقال کرونا در حمل و نقل عمومی از این روش استفاده کرد.

به گزارش شهر حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران درباره امکان رزرو صندلی مترو جهت کنترل جمعیت و پیشگیری از کرونا گفت: اجرای این موضوع سخت و پیچیده است چرا که فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت نگرفته و رزروی شدن صندلی مترو می‌تواند حواشی زیادی را به همراه داشته باشد.

خلیل آبادی گفت:‌ممکن است جوانی صندلی اتوبوس را رزرو کرده باشد و پس از مراجعه به مترو ببیند پیرمردی بر روی آن نشسته و آیا در این هنگام جوان می‌تواند اقدامی انجام دهد؟ لذا تمهیدات باید در زمینه صورت گیرد و فرهنگسازی شود.

او ادامه داد: در صورتی که سیستم شهرداری کاملا دیجیتالی باشد امکان رزرو صندلی اتوبوس و مترو وجود دارد البته در کنار این مسأله باید رانندگان حمل و نقل عمومی نیز آموزش ببینند و یارانه‌ای را از سوی دولت و شهرداری در این زمینه در نظر گیریم.

این عضو شورای شهر درباره رانت دولت به کرونا و صحبت‌هایی که اخیراً محسن هاشمی در این زمینه مطرح کرده است، افزود: دولت با بازگشایی صنوف و مشاغل پس از موج اول کرونا به نوعی سبب رانت به ویروس کووید ـ 19 شده است، البته قصد دولت این بود که مشاغل به لحاظ اقتصادی دچار آسیب نشوند ولی اکنون نه تنها موج دوم کرونا بروز یافته بلکه آسیب‌هایی هم به صنوف وارد شده است.

خلیل آبادی به فارس گفت:‌ دولت با استفاده از اقدامات الکترونیکی و نرم‌افزاری باید کارهای شهروندان را در ادارات مدنظر قرار دهند مردم هم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را  صد درصد مدنظر قرار دهند.

۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
کد خبر: 2562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =