بازگشایی تخصیص اعتبارات سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹

تخصیص اعتبارات هزینه ای، سرمایه ای و مالی سه ماهه دوم سال جاری در سامانه بودجه و فاینانس بارگذاری شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، روح اله شهیدی پور، مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دومین جلسه کمیته تخصیص اعتبار سال ۱۳۹۹در چهارم تیرماه با حضور شهردار تهران گفت: مصوبات این نشست توسط معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا ابلاغ شد و با تلاش همکاران اداره کل برنامه و بودجه نیز تخصیص اعتبار ۳ماهه دوم سال در سامانه های بودجه و جامع مالی بارگذاری شد.
او اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی تحقق منابع و درآمدها در سال ۱۳۹۹، تخصیص اعتبارات سال در مجموع نقد و غیر نقد معادل ۸۶ درصد (در حدود ۲۶.۴۱۵ میلیارد تومان) شامل غیرنقدی ۱۰۰ درصد (معادل ۶،۱۱۵ میلیارد تومان) و نقدی به میزان ۸۳ درصد (معادل ۲۰،۳۰۰ میلیارد تومان) برآورد شده است.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اعلام رشد ۲درصدی تخصیص کل و رشد سه درصدی تخصیص نقدی امسال در مقایسه با سال گذشته، افزود: همچنین اعتبارات تخصیص یافته نقدی ۶ماهه اول سال به ۹،۳۴۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.
به گفته شهیدی پور، برای رفع اشکالات و محدودیتهای گذشته و ایجاد تسهیل در اجرای بودجه، ضمن اینکه طبقه بندی تخصیص اعتبارات خلاصه و بهینه شده، امکان جابجایی تخصیص اعتبارات در ردیفهای داخل هر یک از گروههای اعتباری با هماهنگی و تایید اداره کل برنامه و بودجه فراهم شده است.
او افزود: میزان تخصیص اعتبار نقد پروژه‌های سرمایه‌ای معادل ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده و تعیین میزان تخصیص اعتبارات نقدی پروژه‌های سرمایه‌ای غیر مستمر بر اساس اولویت بندی پروژه ها انجام شده است.
او با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی گفت: برای اجرای تبصره هفتم بودجه مصوب، درآمدهای توسعه قطار شهری و حمل و نقل ریلی ( ۲درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی) و تردد وسایل نقلیه در محدوده طرح ترافیک (۲۰ درصد عوارض تردد وسایل نقلیه) و مجتمع های ایستگاهی صددرصد تخصیص‌یافته تلقی شده و لازم است معادل کل درآمد حاصله صرفاً به منظور کمک سرمایه‌ای به شرکت مترو پرداخت شود. بنابراین تخصیص ردیفهای مذکور در سرجمع پروژه های اولویت دار مرتبط اضافه شده است.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران افزود: برای کاهش فاصله بین تخصیص اعتبار و پرداخت نقدینگی ناشی از هزینه های اجتناب‌ناپذیری مانند برداشتهای قضایی و تسویه دیون و تعهدات، تخصیص نقدی اعتبارات تملک دارائیهای مالی ۶۴ درصد در نظر گرفته شده که در این خصوص تخصیص تملک املاک تصرفی ۱۰۰درصد ، بیمه و مالیات ۷۰درصد و تعهدات پیمانکاران ۹۲درصد لحاظ شده است.
شهیدی پور یادآور شد: با توجه به تخصیص اعتبار مناسب در نظر گرفته شده برای پروژه های اولویت دار، انتظار می رود انجام عملیات اجرایی و افتتاح و بهره برداری پروژه های مذکور مطابق پیش بینی مقرر صورت پذیرد.

۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 2594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =