عوارض تاثیری در گرانی مسکن ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش نرخ عوارض ساخت و ساز تأثیر چندانی در رشد قیمت ملک در پایتخت ندارد.

به گزارش شهر، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران درباره موضوع عوارض ساخت‌وساز اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم شهر را به صورت قانونی اداره کنیم، نیاز به اخذ عوارض از مردم داریم که اخذ عوارض ساخت‌وساز از جمله این موارد است.

خلیل آبادی با اشاره به اینکه عوارض ساختمانی نسبت به قیمت مصالح ساختمان و دستمزد ساخت‌وساز چندان افزایش نیافته است، ‌گفت: عوارض ساخت‌وساز در افزایش قیمت ملک تأثیر چندانی ندارد و بیشتری عوامل تأثیرگذار، قیمت مصالح ساختمان، دستمزد ساخت‌وساز و یا مبالغی است که واسطه‌ها در این زمینه دریافت می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری چاره‌ای برای دریافت نکردن عوارض از شهروندان ندارد، ‌گفت: در صورتی که درآمد پایدار قانونی برای شهر در نظر گرفته شود، دیگر مدیریت شهری چندان به موضوع عوارض توجه نخواهد داشت که موضوع مالیات بر ارزش افزوده و سهمی که وزارت نفت از درآمد سوخت باید به شهرداری ارائه دهد از جمله موضوعات درآمد پایدار قانونی است.

خلیل‌آبادی بیان داشت: همچنین در صورتی که اجناس مورد نیاز از جمله اتوبوس و قیر با قیمت تمام شده توسط دولت در اختیار شهرداری قرار گیرد، یک درآمد پایدار ایجاد خواهد شد و کمتر به عوارض توجه می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: عوارض در سال ۹۹،‌ حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سال‌های پیش افزایش یافته و در برخی موارد تا دو برابر بیشتر شده که این روند نسبت به افزایش سایر قیمت‌ها و هزینه‌ها ناچیز است.

او بیان کرد: البته تا اوایل تیر در سال ۹۹ فرصت دادیم که عوارض با تأخیر پرداخت شود و به عبارتی امسال دریافت عوارض و اعمال آن از اول تیر انجام شده است.

به گزارش فارس عضو شورای شهر تهران گفت: شهر هم مانند خانه برای شهروندان است و باید حتما عوارض توسط آنها پرداخت شود. همچنین برای اینکه درآمد غیر پایدار و رانتی حذف شود باید اکنون با همکاری مردم شهر را اداره کنیم.

۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
کد خبر: 2605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =