۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 2635

درخواست شهربانو امانی از رئیس بانک مرکزی

بودجه شهرداری در بانک آینده نیاز به همت بلند آقای همتی دارد

بانک مرکزی مهلت انتشار اوراق مشارکت مترو از سوی بانک رفاه را ۴ ماه تمدید کرد
بودجه شهرداری در بانک آینده نیاز به همت بلند آقای همتی دارد

شهر: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اعلام این خبر که بانک مرکزی بانک رفاه را به عنوان بانک عامل انتشار اوراق مشارکت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی مترو پذیرفت گفت که مهلت چهار ماهه برای انتشار این اوراق از سوی رئیس بانک مرکزی صادر شد و امیدواریم با همین همت ۴۵۵ میلیارد تومان اوراق مشارکت بانک آینده نیز به شهرداری واگذار شود.

شهربانو امانی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت متروی تهران گفت: با پیگیری و جدیت رئیس شورای شهر تهران، بعضی از اعضای شورا و تلاش های معاون حمل و نقل شهرداری و شخص آقای شهردار خوشبختانه موضوع انتشار ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشاکت مترو حل شد.

او با اشاره به اینکه سال مالی کشور پایان تیر ماه یعنی ۹۹/۴/۳۱ است، بیان کرد: اوراق مشارکت مربوط به سال ۱۳۹۸ است و با توجه به اینکه شهرداری از گذشته بدهی هایی به بانک ها داشته است، بانک ها ضمانت های شهرداری را قبول نمی کردند که با تلاش های انجام گرفته آقای همتی، رئیس کل بانک مرکزی دستور داد که بانک عامل رفاه همکاری لازم را داشته باشد و به این ترتیب اوراق مشارکت بودجه سال ۱۳۹۸ برای توسعه حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوسرانی) منتشر شود.

امانی گفت: بانک مرکزی کمک کرد که فرصت زمانی برای انتشار اوراق مشارکت چهار ماه تمدید شود که در شرایط سخت اقتصادی و محدودیت درآمدی شهرداری انتشار اوراق ۱۵۰۰ میلیارد تومان مورد اقبال عمومی قرار می گیرد و امیدواریم با تزریق این مبلغ به مترو و سازمان اتوبوسرانی در بخش کمبودها بویژه در شرایط کرونایی که با کمبود ظرفیت مواجه هستیم و باید این ظرفیت سه برابر شود، مشکلات بسیاری حل شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، همچنین با تقدیر از «همت بلند آقای همتی، رئیس بانک مرکزی» گفت: امیدواریم با همین همت ۴۵۵ میلیارد تومان اوراق مشاکت مربوط به بودجه سال ۱۳۹۷ که بانک آینده هنوز پرداخت نکرده است نیز پرداخت شود. بانک آینده مکلف بوده است که ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری را منتشر کند که با فشار زیاد و تأخیر بسیار تنها بخشی از آن را منتشر کرده و ۴۵۵ میلیارد آن هنوز باقی مانده است.

۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 2635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =