پروژه های توسعه محله ای در بافت فرسوده حاشیه میدان راه آهن افتتاح شد

صبح امروز سی ام تیر ماه دو پروژه محله ای در بافت فرسوده حاشیه میدان راه آهن با حضور اعضای شورای شهر، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مدیر عامل سازمان نوسازی و شهردار منطقه ۱۱ افتتاح شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، دو پروژه محله ای در بافت فرسوده حاشیه میدان راه آهن که با مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران با هدف بهبود فضای بی دفاع شهری ساخته شده است؛ با حضور زهرا نژاد بهرام و محمد سالاری اعضای شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، کاوه حاجی علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱، فراهانی دبیر شورایاری محله راه آهن و کسبه و اهالی افتتاح شد.

محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه این برنامه با اشاره به تغییر الگوی پروژه های بزرگ مقیاس شهری به سمت پروژه های محلی گفت: در دهه های گذشته علی رغم خدمات ارزشمند شهرداران مختلف که برای شهر تهران انجام داده بودند؛ اساسا اولویت اصلی مدیران شهری و شوراها پرداختن به پروژه های بزرگ مقیاس سخت افزاری بوده که در مقیاس شهری و ملی دیده می شوند که این امر باعث شد همه ظرفیت شهر به آن حوزه پرداخته شود و محلات نادیده گرفته شوند.

سالاری با بیان این که بسیاری از پروژه های محله ای که میزان رضایتمندی زیادی ایجاد می کند و جزو نیازهای ضروری محلات و مطالبات جدی مردم است نا دیده گرفته می شدند افزود: در این دوره مدیریت شهری علی رغم محدودیت های جدی منابع در آمدی شورا و شهرداری به این نتیجه رسیدیم که در برنامه ۵ ساله سوم و به خصوص سال ۱۳۹۹ هزار پروژه محله ای را در اولویت قرار دهیم.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این که این پروژه ها مبتنی بر یک رویکرد کارشناسی، علمی و پژوهشی احصاء شده اند؛ ادامه داد: برای همه محلات شهر تهران به خصوص محلات غیر برخوردار و دارای بافت فرسوده، سند توسعه محله ایجاد شد و از آن اسناد این پروژه ها احصاء شده است.

همچنین نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ گفت: پروژه سیمین با مساحتی بیش از یک هزار و ۳۰۰ متر مربع در خیابان شهید ایروانی، کوچه نور قربانی اجرا شده که پس از تملک ۲ ملک قدیمی و تبدیل آن به فضای سبز، نوسازی انهار، آسفالت کوچه ها، ساخت پیاده راه و پاتوق محله نیز در آن اجرا شده است و امکانات محل نشیمن شهروندان، آبخوری، نیمکت، میز شطرنج  و تنیس روی میز برای آن در نظر گرفته شده.

شهردار منطقه ۱۱ در خصوص احداث پاتوق  محله سوزنبان در حاشیه میدان راه آهن افزود: بازپیرایی و بهسازی معابر حاشیه ای میدان راه آهن در ادامه پروژه بازپیرایی میدان انجام شده است که پروژه محله سوزنبان نیز با مساحتی بالغ بر ۳ هزار متر مربع در شمال شرقی میدان راه آهن و در انتهای کوچه های تورج و محمد بیگی قرار گرفته است.

او ادامه داد: در این پروژه درختکاری، گل کاری و ایجاد فضای سبز مناسب، حذف زوائد، زیبا سازی محیطی، بهبود وضعیت روشنایی، نصب مبلمان شهری و ... انجام شده است.

۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 2637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =