اهدای کارت عضویت به ۳۵۴ مسئول خانه دوام و ایمنی

کارت عضویت ۳۵۴ مسئول خانه دوام و ایمنی به منظور هویت بخشی به این اعضا صادر و به کارشناسان ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲گانه تحویل داده شد.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی با اهدا کارت عضویت به صورت نمادین به یکی از مسئولان خانه دوام و ایمنی از تلاش ها، خدمات ارزنده و دواطلبانه این گروه در حوزه مدیریت حوادث و سوانح قدردانی کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: حفظ جان و مال انسان ها از جایگاه و مرتبه والایی به لحاظ  ارزش های دینی  و نیز ارزش های انسانی برخوردار است و زمینه ساز تحقق اهداف دستیابی به شهر ایمن و تاب آور و مدیریت جامعه محور سوانح و حوادث خواهد شد.

بر اساس این گزارش با توجه به اطلاعات ثبت شده در سامانه خانه دوام و ایمنی تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان عضو خانه دوام و ایمنی سرای محلات شهر تهران شده‌اند.

 خانه دوام و ایمنی، تشکلی مردمی و داوطلبانه در سرای محله و ۳۵۴ محله شهر تهران است که در راستای تأکید و تمرکز هماهنگی­ها در حوزه ارتقا و حفظ آمادگی و ایمنی شهر و شهروندان در مواجهه با حوادث در سطح محله فعالیت دارد.

اعضای این خانه شهروندان داوطلبی هستند که با گذراندن دوره‌های آموزشی مصوب از سوی سازمان مدیریت بحران شهر تهران عضو خانه دوام و ایمنی می‌شوند و به آنها "گواهینامه طی دوره آموزشی" و همچنین "کارت عضویت یک‌ساله دوام" دریافت می کنند که پس از آن در مانورها و سایر برنامه‌های مرتبط با مدیریت بحران با هماهنگی ستادهای مدیریت بحران مناطق می‌توانند مشارکت داشته باشند.

 همچنین آموزش‌های این خانه شامل آموزش‌های تئوری که به صورت مجازی برگزار می‌شود و آموزش‌های عملی که به صورت دو دوره نیم‌روزه با عناوین امداد و کمک‌های اولیه، اطفاء حریق و چادرزنی است.

با توجه به برنامه‌ریزی بعمل آمده در مراحل بعدی پس از بارگذاری تصاویر پرسنلی، کارت عضویت سایر اعضای این خانه نیز صادر و به آنها تحویل داده می شود.

۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 2682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =