۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 2695
درخواست مهلت از دیوان محاسبات برای تضامین

شهر: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مشکل یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو برطرف شده است، گفت: امروز باید بحث تضامین شهرداری حل شود که با توجه به اینکه امروز آخرین مهلت است باید از دیوان محاسبات مهلت یکی دو هفته ای دریافت شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران سه نشبه-۳۱ تیر- در حاشیه دویست و بیست و هشتیمن نشست شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلی دو هفته ای شورای شهر گفت: چندین تن از کارکنان شورا دچار مشکل کرونا شده اند و به این ترتیب یک گند زدایی و نظافت جدی انجام می شود و از اواسط ماه مرداد مجددا فعالیت های صحن علنی شورا آغاز می شود. البته اعضا در شهرداری و دفاتر خود فعال هستند.

او درباره مصوبات جلسه امروز گفت: شورا به چندین اعتراض فرمانداری به مصوبات ورود کرد که یکی مربوط به بسته محرکه برا کرونا بود و دیگری مربوط به پارک حاشیه ای و آخری نیز حریم آثار هنری در شهر تهران بود که اعضای شورای شهر تعامل خوبی داشتند و ۹۰ درصد نظرات فرمانداری را قبول کردند و اصلاح شد که این مصوبات اجرایی شود.

محسن هاشمی با اشاره به اینکه یک فوریت نظام نامه مسئولیت اجتماعی نیز در صحن امروز شورا به تصویب رسید، گفت: این فوریت مصوبه قبلی شورا را سریعتر می کند و بحث دیگری هم در مورد کمک به خیرین مسکن ساز نیز در شورا در جریان است.

هاشمی درباره توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و دستورات رئیس جمهور در این زمینه گفت: بحث اوراق مشارکت مربوط به خرید اتوبوس و واگن است که عمدتا مصوبات آن از سوی دولت داده شده است. مشکل اصلی در سیستم بروکراتیک کشور است که موانعی را برای اجرای این مصوبات ایجاد کرده است ؛ شهرداریتلاش می کند تا بتواند این موانع بروکراتیک را از بین ببرد.

او ادامه داد: یکی از موارد مهم در مورد اوراق مشارکت بانک عامل و تضامین بود که باعث کندی کار شد. آقای شهردار در این مورد چند هفته فعال بودند. در مورد واگن سازی نیز مشکل سهمیه های فاینانس کشور ایجاد شد که در نهایت نامه فاینانس به طرف خارجی داده شد و اگر انجام بشود تولید واگن ها در واگن سازی تهران آغاز می شود. البته باید یک تیم به سفر برود و موانع فاینانس را که بیشتر مسائل بروکراسی ناشی از تحریم است برطرف کند که احتمالا به زودی این اقدام را انجام دهد.

او در پاسخ به سوالی درباره یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو گفت: مشکل اوراق برطرف شد. آقای همتی دستور دادند. امروز باید تضامین شهرداری را بپذیرند. از بانک شهر برای تضامین کارگران استفاده می کردیم و هنوز تضمین بانک شهر مورد قبول واقع نشده که حل می شود. باید نامه ای به دیوان محاسبات نوشته شود و فرصت دو هفته ای دریافت کنند.

هاشمی درباره تمدید مهلت تا پایان شهریور گفت: از نظر قانون بودجه معمولا تا ۳۱ تیر است و اگر بخواهند مهلت بیشتری دریافت کنند این امر در اختیار دیوان محاسبات است که با مجلس کار می کند. این موضوع در حال پیگیری است و من اطلاعات بیشتری ندارم.

رئیس شورای شهر درباره تعطیلی احتمالی مترو با توجه به موج کرونا گفت: در این باره صحبت نمی کنم. در این باره ستاد ملی کرونا تصمیم بگیرد و بعید می دانم که بتوانند چنین کاری انجام دهند.

۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 2695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =