پاسخ شورا به ایرادهای فرمانداری درباره مصوبه بسته محرک اقتصادی

شهر: اعضای شورای شهر تهران به اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران در خصوص مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار شهر، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران گفت:  پیرو نامه شماره ۸۳۸۸ مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۵ و ارجاع اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران به مصوبه الحاق موادی از مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا، ایراداتی گرفته بود و جلساتی برگزار شد و برخی ایرادات اصلاح شد.

 او با اشاره به بند یک گفت: در این بند عنوان شده که به منظور تامین نظر فرمانداری و ایجاد زمینه های تسهیل در اجرای مصوبه کلمه سازمانها از سطر دوم ماده ۱۶ الحاقی حذف می شود. به منظور رفع ابهام از نحوه انتخاب ارکان صندوق، تبصره یکم ماده ۱۷ الحاقی به شرح زیر اصلاح می شود.

فراهانی در رابطه با تبصره یک بیان کرد: بنا است این صندوق در چارچوب الزامات بازار سرمایه تشکیل شود و به هیچ عنوان از واحدهای سازمانی وابسته و تابعه شهرداری به شمار نمی‌آید، ارکان آن بر اساس اساسنامه و امید نامه ابلاغی به شماره ۱۲۰۲۰۰۰۵ مورخ ۱۳۹۰/۰۳/۱۰ سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین و هزینه‌های اجرایی تأسیس و اداره آن از محل منابع صندوق تأمین می شود.

او در پاسخ بند ۳ گفت: با عنایت به لزوم رعایت فعالیت صندوق در چارچوب الزامات بازار سرمایه اعتراض فرمانداری در این بخش وارد است که حذف این تبصره به منظور تامین نظر فرمانداری در انطباق با فعالیت صندوق مطابق با الزامات سازمان بورس اوراق بهادار ضروری است.

او ادامه داد: با توجه به تصریح مساله لزوم هماهنگی با رعایت الزامات و پروتکل‌های بهداشتی، مقررات صنفی و ضوابط اعلامی از سوی پلیس امنیت عمومی ناجا با همکاری دستگاه‌های اجرایی مسئول در متن حکم مصوب شورا، اما به منظور تامین نظر فرمانداری متن زیر به انتهای ماده ۱۹ الحاقی افزوده می شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: در این راستا ادامه فعالیت سینماها، مراکز تفریحی، ورزشی، فرهنگی و هنری، رستورانها و... بعد از ساعت ۲۴ با اخذ مجوز واحدهای صنفی از مراجع مربوط امکان پذیر خواهد بود.

اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران به  مصوبه الحاق موادی از مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا با ۱۷  رای موافق به تصویب رسید.

۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 2700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =