تسریع در صدور پروانه ساختمانی از حقوق عامه و قانونی شهروندان است

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت: تسریع و تسهیل در صدور پروانه ساختمانی از حقوق عامه و قانونی شهروندان است.

به گزارش شهر و بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در نشست مشورتی با برخی از معاونین هماهنگی امورعمرانی، مدیران کل دفترفنی و برنامه ریزی عمرانی استانداری ها و همچنین معاونین شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلانشهرها که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، موضوع تسهیل و تسریع در فرآیند صدور پروانه ساختمانی بررسی و حاضرین دیدگاهها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند. 

وحید قربانی، در جمع بندی نشست ویدیو کنفرانس حوزه عمرانی وزارت کشور گفت: باتوجه به تاکیدر یاست جمهوری مبنی بر تسهیل هرچه بیشتر فرایند اداری صدور پروانه های ساختمانی در شهرداری ها، وزارت کشور درصدد است با نگاه آسیب شناسانه به این موضوع بپردازد.

او افزود: اصل در اینجا حقوق شهروندان است که بایستی با شفافیت کامل بدانند، املاکشان درطرح های توسعه شهری در چه وضعیتی است و چه ظرفیتی برای احداث بنا دارد.

او ادامه داد: اینکه برخی دستگاهها و سازمان ها حریم ها و محدودیت هایی مصوب می‌نمایند، بایستی به اطلاع کامل شهروندان برسانند. این گونه محدودیت ها و مصوبات را باید بلافاصله در نقشه های شهری بروزرسانی کنند تا مردم از کلاف سردرگم برخی استعلامات اداری خلاص گردند.

او تاکید کرد: دغدغه امروز دولت این است که گاهی افراد صرفا پس از مراجعه چندین و چند باره و حضوری به شهرداری یا ادارات و با کنکاش فراوان متوجه می‌شود، وضعیت املاک خودشان و پیرامونشان در چه شرایطی قرار دارد.

قربانی با بیان اینکه الکترونیکی کردن پیگیری کامل فرآیند از جمله ساز وکارهایی است که در دستور کار قرار دارد، افزود: بر اساس گزارش موجود، ۸۰ درصد شهرنشینان در شهرهایی زندگی می کنند که فرایند صدور پروانه در آنجا، الکترونیکی است.

۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 2767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =