افزایش ۲.۵ برابری سرانه کمک ‌هزینه ازدواج مددجویان کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش سرانه کمک‌هزینه ازدواج مددجویان از ۶ به ۱۵ میلیون تومان و ارائه ۷۱ هزار مورد کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان خبر داد.

به گزارش شهر، حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: کمک به ازدواج جوانان از جمله خدمات کمیته امداد به مددجویان است و این نهاد در یکسال گذشته ۷۱ هزار مورد کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت اهدا کرده است. 

او به افزایش مبلغ کمک‌هزینه ازدواج مددجویان در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: سقف سرانه کمک‌هزینه ازدواج مددجویان از ۶ میلیون تومان در سال گذشته به ۱۵ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد عنوان کرد: خدمات این نهاد در حوزه ازدواج شامل ارائه جهیزیه به نوعروسان خانواده‌های تحت حمایت، جهیزیه به دختران نیازمند خارج از حمایت امداد، هدیه ازدواج پسران و کمک هزینه برای ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار است و این نهاد در سال گذشته با برگزاری جشن ازدواج نمادین برای تازه عروس و دامادهای تحت حمایت، در تسهیل این امر خیر مشارکت کرد.

خدرویسی با بیان اینکه خدمات راهنمایی و مشاوره قبل، حین و پس از ازدواج به زوج‌های تحت حمایت، از دیگر خدمات این نهاد در حوزه ازدواج است، تأکید کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های مشاوره ازدواج، فرزندپروری و مهارت‌های زندگی برای زوج‌های جوان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش تسنیم، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با دعوت از مردم نیکوکار برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این نهاد گفت: حدود ۱۹ هزار نفر از نوعروسان و زوجین نیازمند، در نوبت دریافت جهیزیه هستند که امیدواریم با مشارکت مردم و خیران، هرچه سریع‌تر زمینه ازدواج آنان فراهم شود.

۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 2769

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =