۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 2795

برای آبیاری ۳ هزار هکتار فضای سبز

منطقه ۲۲ به ۳۴ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد

پس از ساخت تصفیه خانه خرگوش دره هر سال ۱۰ میلیون مترمکعب آب آبیاری به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می گیرد
منطقه ۲۲ به ۳۴ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد

شهر: وضع موجود منابع آب برای آبیاری فضای سبز منطقه ۲۲، حدود ۲۲ میلیون متر مکعب است در حالیکه برای آبیاری این فضای سه هزار هکتاری نیاز به ۳۴ میلیون متر مکعب آب وجود دارد که ساخت تصفیه خانه خرگوش دره می تواند ۱۰ میلیون متر مکعب آن را تامین کند.

به گزارش شهر، علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه مساله آب و فضای سبز در منطقه ۲۲  اهمیت بسیاری است، گفت: فضای سبز منطقه ۲۲ حدود سه هزار هکتار است که این رقم نسبت به محدود ۶ هزار هکتاری و حریم ۱۸ هزار هکتاری منطقه، قابل توجه است و قابل مقایسه با سرانه فضای سبز شهر تهران نیست.

او با بیان اینکه حفظ و ماندگاری این فضای سبز و توسعه آتی آن نیاز به تامین آب لازم دارد، افزود: تلاش هایی از سال ۱۳۹۰ در این زمینه آغاز شده و بعد از ۹ سال با تفاهمنامه ای با شرکت آب منطقه ای، این مهم نتیجه نهایی رسید که ظرف ۴ ماه منجر به انعقاد قرارداد می شود، در واقع چهار ماه دوره پیشبرد آن است و بعد از آن قطعیت قرارداد را خواهیم داشت.

به گفته نوذرپور این اتفاق باعث می شود آبیاری فضای سبز از مسیر  استفاده از آب خام به سمت آبهای نامتعارف و فاضلاب تصفیه شده تغییر کند.

نوذرپور با بیان اینکه زمین پنج هکتاری این تصفیه خانه در مجموعه خرگوش دره را شهرداری در اختیار آب و فاضلاب قرار داده، عنوان کرد: از دیگر آورده های شهرداری این است که بابت مجوزهای حفاری شبکه فاضلاب و تاسیسات ساختمانی از شرکت آب و فاضلاب وجهی دریافت نمی کند. در ازای آن شرکت آب و فاضلاب متعهد شد که ۴۴ کیلومتر شبکه فاضلاب و تصفیه خانه را در فاز نخست بسازد. بعد از ساخت تصفیه خانه به مدت ۲۵ سال،  هر سال ۱۰ میلیون متر مکعب آب آبیاری فضای سبز منطقه به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

او با بیان اینکه وضع موجود آبیاری فضای سبز منطقه، سالانه حدود ۲۲ میلیون متر مکعب است، افزود: در حالیکه آبیاری سه هزار هکتار فضای سبز منطقه، ۳۴ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد، بنابراین این تصفیه خانه همه نیازهای منطقه را در حال حاضر تامین نمی کند.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: در افق ۳۰ ساله، برای آبیاری فضای سبز منطقه نیاز به ۵۰ میلیون متر مکعب آب وجود دارد و ساخت سه تصفیه خانه دیگر در محدوده منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

خبرنگار: علی سی پی

۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 2795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =