شناسایی و پایش منابع آلاینده محیط زیست در شمال شرق پایتخت

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴  از شناسایایی و پایش منابع آلاینده در سطح منطقه خبر داد  و گفت:  در این عملیات طی بازدیدهای میدانی مشکلات و معضلات زیست محیطی سطح محلات شناسایی و بر اساس اولویت  رفع می شود.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "حمیدرضا فرخی" با اعلام این خبر گفت: به منظور ارتقای سلامت شهروندان و آراستگی شهر با مشارکت نیروهای اداره محیط زیست منطقه و نواحی ۹ گانه، حدود ۲۲ منبع آلوده کننده آب و خاک، ۱۳ منبع آلاینده هوا و صدا و ۵ مورد  منبع آلاینده در خصوص پسماند در محدوده منطقه ۴ شناسایی و در اولویت پاکسازی و رفع این معضلات قرار گرفت.
فرخی گفت : هدف اصلی از انجام این بازدیدها بهبود وضعیت کیفیت محیط زیست شهری در سطح منطقه و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان است.
او ادامه داد: در این راستا اهدافی مشخص و شناسایی می شود که به نوعی منجر به آلودگی محیط زیست (هوا، صوت، آب، خاک و منظر شهری)، نقص در چرخه مدیریت پسماند و بازیافت، ناهماهنگی در کاربری اراضی و فضاهای بی دفاع شهری شود و نیاز به توسعه و یا بهبود در نگهداشت فضاهای سبز شهری و عوامل مخاطره آمیز در حیطه محیط زیست، ایمنی و بهداشتی برای شهروندان داشته باشد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۴ افزود: در مرحله اول این طرح در جهت رفع معضل مذکور  به افراد تذکر شفاهی داده شده و در صورت تکرار تخلف و عدم توجه به رفع معضل اخطار زیست محیطی صادر می شود.
او ادامه داد:  در نهایت؛ در صورت تکرار، صدور اخطار دوم و پیگیری از طریق مراجع قضایی و مکاتبه با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار صورت می گیرد.
گفتنی است در این مرحله حدود ۲۸ منبع آلاینده زیست محیطی شناسایی شده رفع معضل شد.

۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: 2821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =