ساماندهی فلکه دوم نیروی هوایی تا ۲ ماه آینده به اتمام می رسد

شهر: ساماندهی و ارتقای کیفیت فلکه دوم نیروی هوایی که به دلیل تامین نشدن سنگ، با تاخیر مواجه شده است، با حل این مشکل تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

سمیه فدایی نژاد، معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در گفتگو با شهر گفت: عملیات ساماندهی و ارتقای کیفی میدان حافظ معروف به فلکه دوم نیروی هوایی در منطقه ۱۳ از خرداد سال گذشته آغاز شد.

او با بیان اینکه زیرساخت های این پروژه مدتهاست انجام شده، افزود: یکی از دلایل اصلی تاخیر در بهره برداری پروژه این است که مصوب شده بود سنگ پروژه را سازمان عمرانی مناطق شهرداری تامین کند اما این سازمان نتوانست سنگ همه هفت هزار مترمربعی که نیاز به سنگ فرش داشت را تامین کند.

فدایی نژاد با بیان اینکه این تأخیر موجب شکایات مردمی و اختلال در روند تردد شهروندان شد، عنوان کرد: بر همین اساس تدارکات سازمان زیباسازی برای تهیه سنگ انجام شد تا دو هزار متر باقیمانده سنگ فرش شود.

او قرارداد اولیه پیمانکار این پروژه را ۶ و نیم میلیارد تومان برشمرد و یادآور شد: با انجام مبلمان و خرید سنگ این مبلغ به هشت تا ۹ میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی در ادامه با بیان این که طبق پیش بینی ها تا دو ماه آینده میدان فلکه دوم نیروهوایی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در ساماندهی و ارتقای کیفیت این میدان؛ سیستم تاسیساتی، پایه چراغ ها و عناصر مبلمان احیا شده و سیستم مکانیکال آبیاری قطره ای به صورت کامل در آن پیاده سازی شد. علاوه بر این غلاف های انتظار که لوله های تعبیه شده در کف هستند تا اداره برق برای عملیات و تعمیر مربوط به سیستم برق در آینده نیاز به حفاری نداشته باشد، نیز نصب شد.  

قدمت فلکه دوم نیروی هوایی به سال ۱۳۴۲ برمی‌گردد  که ۱۶ هزار و ۲۴۰ مترمربع مساحت دارد و خیلی‌ها، شرق تهران را به فلکه های نیروی هوایی می‌شناسند که جزو خاطرات مشترک محله پیروزی محسوب می‌شود. همچنین بزرگترین آبنمای منطقه۱۳ نیز در این فلکه قرار دارد.

خبرنگار: علی سی پی

۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 2825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =