اپلیکیشن‌های جمع‌آوری پسماند خشک زمینه‌ساز کاهش کودکان کار

بهره گیری از اپلیکیشن های جمع آوری پسماند خشک، موجب حفظ حداکثری محیط زیست، افزایش مشارکت شهروندان و کاهش کودکان کار و زباله گرد خواهد شد.

به گزارش شهر، نرگس رجایی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ضمن ابراز خرسندی از ایجاد زیر ساخت های هوشمند سازی جمع آوری پسماند خشک در شهر تهران گفت: بهره گیری از اپلیکیشن های جمع آوری پسماند خشک، موجب حفظ حداکثری محیط زیست، افزایش مشارکت شهروندان و کاهش کودکان کار و زباله گرد خواهد شد.

او افزود: سازمان مدیریت پسماند در طرح کاپ (کاهش پسماند) با در نظر گرفتن شرایط موجود و توجه به این حقیقت که ضریب نفوذ اینترنت و گوشی های هوشمند در میان شهروندان تهرانی و همچنین نسل جوان در سطح بالایی قرار دارد، تصمیم به استفاده از اپلیکیشن های جمع آوری پسماند خشک گرفته است.

او تاکید کرد: این سازمان با همکاری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران ضمن فراهم ساختن بستری مناسب و بهره گیری از توانمندی شرکت های ذی صلاح نسبت به بهره گیری از اپلیکیشن های تخصصی مخصوص جمع آوری پسماندهای خشک از درب منازل و سایر منابع تولیدی (ادارات، سازمان ها، فروشگاه ها و …) اقدام کرده و در آینده نزدیک از این طرح جدید در سطح شهر تهران رونمایی خواهد کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه گفت: رسالت اصلی ما حمایت از محیط زیست، بهبود چرخه مدیریت پسماند، حمایت از کودکان زباله گرد و کار، آموزش شهروندان به منظور تفکیک در مبدا و همچنین بهره گیری از ظرفیت تکنولوژی های روز دنیا است.

رجایی در ادامه با اشاره به مهمترین مزایای استفاده از اپلیکیشن های جمع آوری پسماندهای خشک عنوان کرد: هوشمند سازی مدیریت پسماندهای خشک در شهر تهران، سادگی و نفوذ بالای استفاده از اپلیکشین ها در میان گروه های مخاطب مختلف در شهر تهران و کاهش انتقال پسماند به مجتمع آرادکوه (کاهش دفن و کاهش مصرف سوخت و آلودگی های ناشی از تردد خودروها) از جمله مزیای این شیوه جدید جمع آوری پسماندهای خشک است.

او افزایش مشارکت عمومی شهروندان در خصوص تفکیک و تحویل پسماندهای خشک را از دیگر مزیت های استفاده از اپلیکیشن ها خواند و اضافه کرد: افزایش سهولت مشارکت خانواده ها در امر تفکیک به ویژه برای زوج های شاغل و کارمند، امکان مشارکت بیشتر کودکان و دانش آموزان در امر تفکیک و تحویل پسماندهای خشک و بهره مندی مشارکت کنندگان در این فرایند از انواع طرح های تشویقی در نظر گرفته شده از سوی اپلیکیشن ها از دیگر دستاوردهای این شیوه نوین است.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خاتمه با بیان این مطلب که در این شیوه، از توانمندی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه مدیریت پسماندها استفاده خواهد شد گفت: اشتغال زایی و درآمدزایی، توسعه صنایع بازیافت کشور و شهر تهران (کاهش واردات مواد اولیه و جلوگیری از خروج ارز از کشور در شرایط تحریم های بین المللی)، کاهش فعالیت عوامل غیر مجاز جمع آوری پسماندهای خشک در سطح شهر و انتقال پسماندهای خشک تفکیک شده از این طریق به صنایع مجاز بازیافت (کاهش فعالیت واحد های غیر مجاز) از جمله مزایای اقتصادی بهره گیری از اپلیکیشن های پسماند خشک خواهد بود.

۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 2840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =