۱۸۰۰ میلیارد تومان؛ ارزش دارایی‌های صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران

شهر: دارایی های صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران طبق حسابرسی و ارزش دفتری سال مالی ۱۳۹۷ حدود  یک هزار و یکصد میلیارد تومان بوده و بر اساس ارزش روز، بیش از یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

محمدمهدی بوربور، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و عضو هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره برنامه های صندوق ذخیره در سال ۱۳۹۹ بیان کرد: ایجاد تنوع در سبد سرمایه گذاری های گروه موسسه صندوق ذخیره کارکنان از مهمترین برنامه های سال ۱۳۹۹ موسسه در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری است.
به گفته او؛ بر این اساس در سال جاری، موسسه بخشی از دارایی های خود را به سمت سرمایه گذاری در بازار سهام سوق داده و یا در حال انجام مطالعات برای مشارکت در پروژه های سودآور ساختمانی توسعه زمینی (Land development) است.
بوربور همچنین رفع مشکلات حقوقی دارایی‌های گروه موسسه در بخش املاک و مستغلات را از دیگر برنامه های سال ۱۳۹۹ عنوان کرد و گفت: در همین راستا گروه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در حال فعال سازی کارگزاری های خود مانند شرکت «گوهریاران خدمات پویا» است. این شرکت از جمله شرکت هایی است که در تسویه دیون پیمانکاران شهرداری تهران فعال بوده و به دلیل برخی محدودیت ها و مشکلات فعالیت آن متوقف شده بود.
عضو هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره کارکنان ابراز امیدواری کرد که با ایجاد تنوع در سبد سرمایه گذاری های موسسه و تمرکز روی فعالیت های اقتصادی کم ریسک تر، حرکت موسسه در حوزه های اقتصادی آهنگ متوازن تری پیدا کرده و با اطمینان خاطر بیشتری به حرکت خود ادامه دهد.

امید برای حل موانع حقوقی بر سر راه سرمایه‌گذاری

بوربور همچنین در پاسخ به این پرسش که دارایی های صندوق ذخیره کارکنان هم اکنون چقدر است و سرمایه گذار های صندوق در گذشته عمدتا در چه بخش هایی بوده است، توضیح داد: دارایی های صندوق ذخیره کارکنان طبق حسابرسی و ارزش دفتری سال مالی ۱۳۹۷ حدود  یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و بر اساس ارزش روز صندوق، بیش از  یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.
او اضافه کرد: عمده سرمایه گذاری های گذشته گروه موسسه صندوق ذخیره کارکنان در حوزه املاک و مستغلات و همچنین سرمایه گذاری های بلندمدت در سهام بانک شهر و شرکت های تابعه آن بوده است.
 او ابراز امیدواری کرد با حل و فصل موانع حقوقی موجود بر سر راه سرمایه گذاری های گذشته گروه موسسه، صندوق به بازدهی و سودآوری مد نظر رسیده و تمامی اعضا که کارکنان  شهرداری تهران هستند از عواید و مزایای آن بهره مند شوند.

پیشتر محمد قائمی امیری، مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری در نشست خبری در خرداد امسال با اشاره به اینکه ۷۰ درصد دارایی های صندوق در پروژه سارینا کیش آزاد سازی شده است، گفته بود: این صندوق به ریل اصلی اش برای خدمت رسانی به اعضاء بازگشته است.

آنطور که او توضیح داده بود: صندوق ۱۴۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشته است که از جمله عوامل بروز این زیان انباشته، تمرکز ۸۵ تا ۹۰ درصد دارایی ها در زمینه املاک بوده است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 2851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =