مردودی ۳۸ درصد از خودروها در آزمون معاینه فنی

شهر: ۳۸ درصد از ۱۲۱ هزار دستگاه خودرو به علت نقص فنی موفق به دریافت معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با شهر، ضمن اشاره به مراجعه ۱۶۷ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی در تیر ماه امسال، بیان کرد: از کل مراجعه کنندگان، ۱۲۱ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعه اول بوده است که ۱۶ درصد از آن در آزمون  آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، ۱۱ درصد از آزمون هم راستایی چرخ‌ها، ۵درصد از آزمون کمک فنر، ۱۳ درصد از آزمون تست ترمز و ۱۶ درصد به علت عیوب ظاهری مردود شده‌اند.

به گفته مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران؛ در مجموع ۳۸ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به دریافت معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

او با بیان اینکه میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی تهران در تیر امسال در مقایسه با  سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است، افزود: در حال حاضر روزانه ۵ هزارو ۶۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند. وضعیت مراجعه به مراکز معاینه فنی در شرایط عادی قرار دارد و تقریبا تمامی مراکز فاقد صف انتظار هستند.

مقدم در ادامه یادآور شد: جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان و مدیریت صف، از ۲۳ تیرماه مرکز معاینه فنی بیهقی افزایش ساعت کاری داشته و این مرکز ازشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱ فعال است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از شهروندان درخواست کرد که با توجه به فعالیت تعدادی از مراکز در روزهای تعطیل و متفاوت بودن ساعت کاری مراکز، قبل از مراجعه نسبت به کنترل ساعت مراکز در سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اقدام کنند.

او درباره خودروهای فاقد معاینه فنی مشمول که در مراجعه به مراکز به علت نقص فنی موفق به دریافت معاینه فنی نمی‌شوند، گفت: خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در صورت قبولی در همه آزمون‌ها گواهی معاینه فنی دریافت می‌کنند و در صورت تشخیص نقص فنی، خودرو به مدت ۱۴ روز فرصت دارد تا نسبت به رفع ایراد و مراجعه مجدد به همان مرکز اقدام کنند.

مقدم در ادامه بیان کرد: بدیهی است پذیرش خودروها و انجام آزمون‌ها به منزله داشتن گواهی معاینه فنی نبوده و خودرو تا زمان قبولی در همه آزمون‌ها و دریافت گواهی معاینه فنی در صورت تردد اعمال قانون و جریمه خواهد شد. بدون تردید شهروندان باید این زمان را مدیریت کرده و دو هفته قبل از اتمام اعتبار معاینه فنی خود نسبت به مراجعه به مراکز و تمدید آن اقدام کنند.

 مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از شهروندان درخواست کرد که جهت رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و پروتکل‌های بهداشتی از ماسک استفاده کنند و همچنین قبل از آزمون خودرو، جهت گردش جریان هوا در داخل خودرو همه شیشه‌های خودروی خود را باز بگذارند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 2862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =