بهسازی و لایروبی نهر خیابان کمیل در منطقه ۱۰ پایتخت

شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱۰ از بهسازی نهر خیابان کمیل با تبدیل نهر روبسته به نهر روباز خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، سعید قلیچ خانی شهردار ناحیه ۲ با اعلام این خبر و با اشاره به عدم امکان نظافت و لایروبی مناسب و همچنین عدم کشش نهر و آبگرفتگی در اثر تجمع رسوبات سخت و زباله افزود: با توجه به درخواست اهالی محل و به منظور رفع مشکلات زیست محیطی، بهداشتی و بوی نامطبوع در فصول گرم و همچنین جلوگیری از تجمع جانوران موذی عملیات بهسازی نهر کمیل در دستور کار قرار گرفت.

به گفته قلیچ خانی طی یک اقدام فوری با تلاش عوامل خدمات شهری و ۱۳۷ و با امکانات و تجهیزات موتوری سنگین، نهر روبسته خیابان کمیل بعد از ۱۵ سال تخریب و با برچیدن سنگدال به نهری روباز تبدیل شد.

شهردار ناحیه ۲ ادامه کرد: این عملیات در خیابان کمیل در دو مرحله به متراژ ۱۵ مترطول در تقاطع خیابان کارون و ۵۱ مترطول در تقاطع خیابان مصطفی زاده بدون هزینه و پیمانکار و با استفاده از تجهیزات به صورت امانی صورت گرفت.

قلیچ خانی در پایان هدف از اجرای طرح را حذف هزینه لایروبی، صرفه جویی در هزینه های اجرای عملیات عمرانی، سهولت در نظافت و رفت وروب، رفع نقطه آبگرفتگی و افزایش سطح مقطع آبگیر نهر عنوان کرد و گفت: با اجرای این عملیات ۱۵ تن ضایعات جمع آوری شد.

۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 2871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =