قدردانی شریعتمداری از انتشار ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری تهران توسط بانک رفاه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدام بانک رفاه کارگران در انتشار یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری تهران تقدیر و ابراز امیدواری کرد که این اقدام در توسعه فوری ناوگان حمل و نقل شهری پایتخت و آسایش بیشتر مردم کارساز باشد.

به گزارش شهر، محمد شریعتمداری شامگاه یکشنبه در حساب توییتری خود نوشت: «مفتخر و مسرورم که از میان بانک های کشور، بانک رفاه کارگران امکان انتشار ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری را داشته است تا ناوگان حمل و نقل شهری پایتخت، اتوبوس و مترو بفوریت توسعه یابد. امیدوارم این اقدام بانک رفاه کارساز بوده و آسایش بیشتر مردم را موجب شود.»

اوراق مشارکت مذکور با هدف توسعه ناوگان حمل و نقل شهری تهران معادل یکهزار میلیارد تومان برای مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در سال ۱۳۹۸ مصوب شده بود اما در پایان سال گذشته توسط بانک مرکزی برای چهار ماه دیگر تمدید شد تا شهرداری بتواند از این فرصت استفاده کند.

با نزدیک شدن به پایان تیرماه و اتمام فرصت استفاده از این منبع مغتنم مالی برای شهرداری تهران، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی دستور داد تا برای انتشار اوراق مذکور تا پایان تیرماه مساعدت شود.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز روز ۳۱ تیرماه در حاشیه دویست و بیست و هشتیمن نشست شورای شهر از برطرف شدن مشکل انتشار این اوراق مشارکت یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی با مساعدت رئیس کل بانک مرکزی و همراهی بانک رفاه کارگران خبر داده بود.

شهردار تهران نیز روز یکم مردادماه جاری در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از انتشار اوراق مشارکت توسعه مترو و اتوبوسرانی ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ایرنا پیروز حناچی نوشت: «خوشبختانه با پیگیری همکارانم در شهرداری و شورای شهر تهران و همکاری بانک مرکزی و دولت محترم؛ ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه مترو و اتوبوسرانی منتشر شد.

با این اتفاق مهم، در سال ۹۹ شاهد برداشتن گام‌های جدی در توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو و ناوگان اتوبوسرانی خواهیم بود.»

۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
کد خبر: 2879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =