ورود خودروها به تهران کنترل شود

شهر: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت اتخاذ راهکاری برای کنترل ورود خودروها به تهران با هدف کاهش و کنترل کووید ۱۹ تاکید کرد.

به گزارش شهر، سید محمد پاکمهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر اینکه برای مقابله با بیماری کویید ۱۹ تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بایدبه لحاظ تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی در بهترین شرایط و آمادگی کامل قرار داشته باشند، عنوان کرد: برای کاهش آمار ابتلا به بیماری کرونا باید برنامه ریزی داشته باشیم، به عنوان مثال روزانه بیش از ۱.۵ میلیون نفر و حدود ۴۰۰ هزار خودرو وارد شهر تهران می‌شود و همین موضوع احتمال سرایت و انتقال بیماری را افزایش می‌دهد. از این رو باید برای کاهش ترددهای غیر ضروری به منظور قطع زنجیره انتقال و کاهش موارد ابتلا با برقراری دورکاری کارمندان، استفاده از شبکه‌های مجازی و دولت الکترونیک اقدام کنیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائل بسیار مهم که به شیوع کرونا هم دامن می‌زند، عدم وجود مکانی برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران است. چرا که افراد مرفه و متمکن پس از ترخیص ازبیمارستان می‌توانند در اتاق یا واحدی مجزا دوران نقاهت خود را سپری کنند. اما افراد کم درآمد در حاشیه شهرها به ناچار باید در خانه‌های کوچک و کنار خانواده این دوران سپری کنند که موجب افزایش ریسک ابتلا به بیماری دیگر اعضای خانواده می‌شود بر همین اساس هم مناطق ۱۴ و ۱۵ تهران بیشترین آمار ابتلا به کرونا را داشته است.

۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 2884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =