پروژه های مشارکتی منطقه ۱۶، تحقق شعار "تهران شهری برای همه"

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، با حضور در منطقه ۱۶ با پورنصر شهردار منطقه، معاونین و مدیران به بحث و گفتگو نشست و از روند اجرای پروژه های مشارکتی در حال انجام نیز بازدید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، پیمان پورنصر شهردار این منطقه در ابتدای این جلسه گفت: در دوره جدید مدیریت شهری پایتخت، بازدیدها و جلسات مستمر مدیران ارشد ستادی موجب شده تا آنان از نزدیک با روند اجرای امور در مناطق آشنا شوند و در جریان آنها قرار گیرند.

شهردار منطقه ۱۶ با تاکید بر اینکه انجام پروژه های عمرانی شهر به شیوه مشارکتی،  سرعت خواهد گرفت، گفت : با توجه به منابع محدود مالی در شهرداری تهران و اینکه کار باید با مشارکت همه جانبه مردم صورت پذیرد، درهمین راستا انجام امور مدیریت شهر با شیوه مشارکتی تنها راه حل عبور از این بحران محسوب می شود.

پورنصر در ادامه با بیان اینکه در منطقه ۱۶ پروژه هایی از جمله گشتگاه صابونیان، پروژه مهتاب و ... وجود دارد افزود: امید است با حمایت های سازمان های املاک و مستغلات و مشارکت های مردمی بتوان از امکانات موجود در منطقه به نحو مطلوب بهره برداری کرد و در سایه انجام پروژه های مشارکتی چهره ورودی جنوب شرقی پایتخت را دگرگون ساخت.

 در جریان این بازدید میدانی، محمد نادر محمد زاده مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران پروژه گشتگاه صابونیان، پروژه مهتاب و مسائل و مشکلات فرا روی مسیر خدمت رسانی مدیریت شهری و وضعیت املاک معارض موجود را مورد بررسی قرار داد.

او با تاکید بر جلب مشارکت مردمی افزود: بررسی چگونگی استفاده از رویکرد مشارکتی در شهرسازی و فرهنگ‌سازی در زمینه مشارکت مردم بسیار اهمیت دارد، مشارکت مردم در به نتیجه رساندن طرح‌های شهر اهمیت بسزایی دارد و این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است، بسیاری از معاونت‌ها و سازمان‌ها در اجرای یک پروژه دخیل هستند بنابراین روند تصمیم‌گیری و پیاده‌سازی یک طرح شهری زمان‌بر است و در مدت زمان کوتاهی اجرای آن ممکن نیست، بنابراین شهروندان باید در جریان برنامه‌ها و طرح‌های شهری قرار گیرند و مطالبات اصناف و گروه‌های مختلف پس از بررسی و مطالعه در نظر گرفته شود.

پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶، نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از نقش تأثیر گذار سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در دستآوردهای عمرانی، توضیحات جامعی را در خصوص برنامه های آتی و همچنین ضرورت تملک املاک معارض واقع در مسیر اجرای پروژه های عمران شهری، املاک درشت دانه، شیوه جلب مشارکت سرمایه گذاران و ... بیان کرد.

۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 2895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =