افتتاح اولین مخزن آب اضطراری در منطقه ۱۳ تهران

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۳ تهران از افتتاح اولین مخزن آب اضطراری این منطقه تهران در محدوده اتوبان دوران خبر داد.

به گزارش شهر، فرامرز اکبری، دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۳ تهران، با اعلام این خبر گفت: به دنبال تفاهم‌نامه‌ای که برای احداث مخزن آب اضطراری با سازمان آب امضا کردیم، مقرر شد زمین از سوی شهرداری تامین شود و سازمان آب نیز نسبت به تعبیه مخزن ۱۰۰ هزار لیتری آب اضطراری اقدام کند. عملیات اجرای این طرح رو به پایان است و پیش‌بینی می‌شود این مخزن آب اضطراری تا دو هفته دیگر افتتاح شود.

او افزود: عملکرد این مخزن طوری است که به محض اینکه زلزله بیاید، ورودی و خروجی مخزن بسته می‌شود و از سه تا پنج روز آب تازه برای شرب خواهیم داشت. این مخزن مجهز به شیر برق است و می‌توان آب را در شرایط اضطراری به صورت گالنی بین شهروندان توزیع کرد.

اکبری ادامه داد: این مخزن آب اضطراری اولین مخزن در منطقه ۱۳ تهران است که در اتوبان دوران جنب CNG جانمایی شده است و این مخزن برای یک ناحیه از منطقه جواب می‌دهد. بنابراین نیاز است سه تا چهار مخزن آب اضطراری دیگر در سطح منطقه ۱۳ شهرداری تهران احداث شود. 

او همچنین از احداث مجموعه اسکان اضطراری در پارک سرخه‌حصار خبر داد و  گفت: دو زون اسکان اضطراری در پارک سرخه حصار داریم که یکی دارای ۱۷۰ جایگاه و دیگری ۲۳۰ جایگاه اسکان به همراه سرویس بهداشتی، حمام، پمپ آب و روشنایی کامل است که آمادگی لازم برای چادر زدن و اسکان را دارند. ضمن اینکه پتانسیل بهره‌گیری از سرویس بهداشتی اضافه و نانوایی سیار در این دو زون اسکان اضطراری وجود دارد.

اکبری همچنین از جانمایی و تهیه نقشه زون سوم اسکان اضطراری در پارک سرخه حصار به ظرفیت ۲۰۰ خبر داد و گفت: ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای سال ۹۹ جهت احداث این محل اسکان اضطراری خواهیم داشت. 

او با اشاره به اینکه در اتوبان دوران از میدان کلاهدوز تا پل بابایی در مجموع دو پل ماشین‌رو برای تغییر مسیر از یک سمت اتوبان به سمت دیگر وجود دارد، خاطرنشان کرد: در مواقع بحران از جمله وقوع زلزله، در صورتی که این پل‌ها دچار آسیب شوند، هیچ راهی برای امدادرسانی نداریم. بنابراین در دو قسمت پل، فضای وسط را برای احداث راهبند خالی کردیم که قفل می‌خورد و بسته است و فقط در زمان بحران باز می‌شود. در مواقع بحران، از جنوب به شمال یاسینی مسیر باز می‌شود تا امکان انتقال به دو طرف را داشته باشیم.

به گزارش همشهری آنلاین، دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۳ تهران افزود: برای ایجاد این راهبندها، تاییدیه پلیس راهور را اخذ کرده و درختان و درختچه‌هایش را هم انتقال دادیم. فقط احداث راهبند و آسفالت باقی می‌ماند که تلاش می‌کنیم تا پایان تابستان به اتمام برسد. همین اتفاق برای انتهاب شرقی زین‌الدین ورودی یاسینی لازم است رخ دهد که احداث دو راهبند در آنجا را طرح را به حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری برای اجرا ارائه کرده‌ایم.

اکبری  در تشریح اقدام دیگر در شهرداری منطقه ۱۳ تهران برای آمادگی در زمان بحران، بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، هر ناحیه در کل تهران باید یک پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران داشته باشد. در این راستا برای ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۳ تهران چند ملک شخصی خریداری و تخریب شد. در حال حاضر زمین برای احداث پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در ناحیه یک آماده شده و تاییدیه‌ها را از شهرسازی و مدیریت بحران گرفته‌ایم؛ بنابراین این کار در مرحله انتخاب پیمانکار ساخت و کلنگ‌زنی قرار دارد.

۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
کد خبر: 2909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =