۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می شود

مدیرعامل متروی تهران اعلام کرد که با تزریق پول فروش اوراق مشارکت و بودجه شهرداری می‌توان تا پایان سال ۱۲ ایستگاه مترو را افتتاح کرد.

علی امام در مورد برنامه‌های متروی تهران در پی انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ گفت: مهلت انتشار و فروش اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸، ۳۱ تیرماه بود که تا پول فروش این اوراق به دست مترو برسد حدود دو ماه زمان می‌برد.

او با بیان این‌که نیمی از اوراق مشارکت سال ۱۳۹۷ که در اختیار بانک آینده بود به حساب متروی تهران واریز شده است، اظهار کرد: از این ۹۱۰ میلیارد تومانی که در اختیار بانک آینده بود هنوز ۵۰ درصد آن که سهم دولت است آزاد نشده هرچند که معاملات مالی شهرداری تهران در تلاش است که هرچه زودتر این مبلغ را نیز رهاسازی کند.

مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که اگر پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۷ - ۱۳۹۸ به متروی تهران برسد اتفاقات خوبی رخ خواهد داد، تصریح کرد: از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکتی که برای سال ۱۳۹۸ مترو در نظر گرفته شده ۹۰۰ میلیارد تومان متعلق به خط ۶ و ۷ و ۱۰۰ میلیارد تومان متعلق به خط ۳ است که می‌توانیم براساس برنامه حداقلی حداقل ۱۲ ایستگاه مترو را افتتاح کنیم.

امام با بیان این‌که به غیر از منابع ناشی از انتشار اوراق مشارکت، در بودجه شهرداری نیز ۲۸۰۰ میلیارد تومان بودجه برای مترو در نظر گرفته‌اند که امیدواریم با توجه به شرایط مالی فعلی شهرداری حداقل ۵۰ درصد آن یعنی ۱۴۰۰ میلیارد محقق شود، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صورت تحقق این ۳۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده در اوراق مشارکت و بودجه شهرداری می‌توانیم تنها ایستگاه باقیمانده خط ۳ مترو یعنی اقدسیه را افتتاح کنیم.

به گزارش شهر به نقل از ایسنا ؛ مدیرعامل متروی تهران اضافه کرد: در خط شش ایستگاه‌های امیرکبیر، تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام، اشرفی اصفهانی و شهید ستاری که مجموعا هفت ایستگاه خواهد بود، افتتاح می‌شود.در خط هفت مترو نیز چهار ایستگاه برج میلاد، بوستان گفت‌وگو، میدان قیام و شهید محلاتی تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: 2910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =