شهردار منطقه ۲:  کاربری باغ خوردین تغییر نکرده است

شهردار منطقه ۲ شایعات برج سازی در باغ خوردین متعلق به آستان قدس رضوی را رد کرد و از ادامه استفاده از این باغ با کاربری فرهنگی گذشته خبر داد.

رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ در گفتگو با شهر با بیان اینکه باغ خوردین متعلق به آستان قدس رضوی است، گفت: در سال‌های گذشته قرار بود که در این باغ دو برج بلند مرتبه ساخته شود که خوشبختانه با تدبیر آیت الله ابراهیم رئیسی ریاست فعلی قوه قضاییه و تولیت وقت آستان قدس، باغ خوردین تبدیل به یک اردوگاه فرهنگی و اجتماعی شد که در حال حاضر نیز با همین کاربری در حال استفاده است.

او درباره شنیده شدن زمزمه هایی مبنی بر اراده مجدد آستان قدس رضوی برای ساخت برج در این باغ، افزود: چنین درخواستی به شهرداری ارائه نشده و همچنان کاربری گذشته بر این باغ حاکم است. حتی در سال های گذشته نیز هیچگونه مجوزی برای ساخت برج در این باغ صادر نشده بود.

در چند روز گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر تصمیم مدیران آستان قدس برای برج سازی در باغ خوردین و تغییر کاربری این باغ از فرهنگی به تجاری شنیده شده است.

خوردین یکی از روستاهای نزدیک به تهران قدیم است که قدمتش به دوره ناصرالدین شاه باز می‌گردد و اکنون در بخشی از محله شهرک غرب واقع شده است. در سال ۱۳۷۸، پنج هکتار از این روستا که از موقوفات مستوفی الممالک است، به آستان قدس رضوی واگذار شد. باغ خوردین امروز با نام «پردیس تربیتی توانا» میزبان برنامه‌های تربیتی و اردوهای کودکان و نوجوانان با رویکرد تربیت اسلامی است.

خبرنگار: علی سی پی

۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 2939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =