آیین رونمایی از احداث مقبره شهدای گمنام در بوستان شقایق منطقه ۱۹

مقبره دو شهید گمنام آرمیده در بوستان شقایق منطقه ۱۹ امروز با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه و رعایت پروتکل های بهداشتی رونمایی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این مراسم مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از همت  شهردار و عوامل شهرداری این منطقه در ساخت این مقبره با صرف کمترین زمان و هزینه گفت: احداث مقبره شهدای گمنام در چنین مکانی، ضمن ایجاد فضایی برای قرائت فاتحه و نماز بر سر مزار شهدا، یادآور دوران آتش و خون و روزهای حمله ستمگرانه دشمن به این کشور برای شهروندان است.

او ادامه داد: ایجاد چنین یادبودی در منطقه ای که آمار بالایی از شهدای دفاع مقدس را به خود اختصاص داده است می تواند مسجد و  میعادگاه عاشقان و نیز مکانی برای برگزاری مراسم های فرهنگی محسوب شود.

در این مراسم علی توکلی شهردار منطقه نیز با اشاره به درخواست خانواده معزز شهدا برای ساخت بنای یادبود دو شهید آرمیده در این بوستان بیان کرد: جای بسی شکر دارد که با همت و اراده امور ایثارگران و تلاش همکارانم  این مکان روحانی در کمترین زمان ساخته شد و امید است که منشأ خیر و برکت برای همه شهروندان این منطقه باشد.

به گفته او المان این مقبره به شکل آجرنما و گنبدی بوده که در ابعاد ۶ در۶ و با ارتفاع ۴ متر احداث شده است.

در پایان این مراسم که آیت اله سید عیسی موسوی هشترودی، سرهنگ احمد یوسف پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، مجتبی سالک رئیس سازمان بسیج مستضعفان شهرداری تهران، جمعی از مدیران شهرداری و هیئت رئیسه شورایاران منطقه نیز حضور داشتند ضمن قرائت فاتحه،   مزار شهدای گمنام گل افشانی و به مقام شامخ شهدا ادای احترام شد.

۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 2974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =