‌موفقیت طرح غربالگری کرونای کارکنان شهرداری تهران زبانزد عام و خاص است

مدیرعامل شرکت شهر سالم در مراسم معارفه رئیس جدید درمانگاه منطقه ۱۲ و تقدیر از رئیس سابق آن گفت: در پی موفقیت طرح غربالگری کرونای کارکنان شهرداری تهران، شرکت شهر سالم از سوی سازمان‌های مختلف، درخواست برای انجام این طرح را دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت شهر سالم، در مراسم معارفه زهرا ساحت‌فردی رئیس جدید درمانگاه منطقه ۱۲ و تقدیر از عملکرد رضا فرجی رئیس سابق این درمانگاه، که در ساختمان شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد، حمید چوبینه در سخنانی با تسلیت سالروز وفات امام محمدباقر علیه السلام گفت: در ایام کرونا کار بزرگی که در منابع انسانی شهرداری تهران با مدیریت  آقای حامد مظاهریان انجام شد، توجه به سلامت کارکنان شریف شهرداری تهران بود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم ادامه داد: موفقیت طرح غربالگری کرونای کارکنان شهرداری تهران زبانزد عام و خاص است. به طوری‌که اکنون شرکت شهر سالم از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف درخواست برای انجام این طرح را دارد.

او افزود: زمانی این طرح به اجرا درآمد که وحشت عجیبی در کشور وجود داشت و به دلیل نوع خدمت‌رسانی برخی از مراکز شهرداری که حتی در تعطیلات نوروز هم باید به ارائه خدمت ادامه می‌دادند، نیاز شدیدی به شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا و جداسازی آنها برای پیشگیری از شیوع بیشتر احساس می‌شد.  در طی اجرای گسترده این غربالگری، حدود ۱۸۰ تن از کارکنان شهرداری که عارضه ریوی داشتند نیز شناسایی شدند و مراحل تخصصی درمان آنها پیگیری شد.

او با بیان اینکه پایه طرح غربالگری کرونا در برنامه چکاپ دوره‌ای کارکنان شهرداری تهران ریخته شد، گفت: تا پیش از شیوع کرونا، ۴۰هزار نفر از کارکنان شهرداری در دو نوبت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ توسط کارشناسان شرکت شهر سالم مورد پایش سلامت قرار گرفتند و برای ۲۵۰۰ نفر از کارگران که بیماری آنها تشخیص داده شد، بدون آن که وظیفه اساسنامه‌ای شرکت باشد، ارجاع درمانی و پیگیری‌های مترتب بر آن انجام شد تا بخشی از این قشر آسیب‌پذیر ضمن بازیابی سلامت خود، زیر فشار مالی هزینه‌های درمان قرار نگیرند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در تشریح دیگر فعالیت‌های شرکت شهر سالم در مبارزه با کرونا اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا بین مراکز درمانی خصوصی و دولتی تنها مراکز معین، اجازه ورود به بیمار کرونایی یا شبه کرونایی می‌دادند اما طی دستورالعملی که به اطلاع ستاد مبارزه با کرونا استان تهران هم رسید، اعلام کردیم که تمامی کلینیک‌های شرکت شهر سالم، آمادگی پذیرش بیمار کرونایی را دارند و با تریاژ موارد مشکوک به این دسته از مراجعین خدمت‌رسانی می‌کردند.

او افزود: در زمان اوج‌گیری بیماری نیز، سرریز بیماران بیمارستان مسیح دانشوری به درمانگاه منطقه یک شهرداری تهران، ارجاع داده می‌شد ضمن اینکه ظرفیت خدمات‌رسانی‌های بیشتر در مناطق دیگر نیز تدارک دیده شد.

 چوبینه در بخش دیگری از سخنان خود منطقه ۱۲ پایتخت را منطقه‌ای استراتژیک دانست و گفت: در این منطقه با تعدد مراکز درمانی، حتی در نزدیکی درمانگاه شهرداری مواجهیم ولی به دلیل اهمیت سلامت کارکنان و بازنشستگان بزرگوار شهرداری، ما برای خدمت‌رسانی مفید در این منطقه حضور داریم.

همچنین علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ در سخنانی با تشکر از تلاش‌های فرجی به عنوان رئیس درمانگاه این منطقه گفت: تسهیل خدمت‌رسانی شرکت شهر سالم را وظیفه خود می‌دانیم.

 سعادتی با بیان اینکه منطقه ۱۲ قطب اقتصادی سیاسی و اقتصادی شهر تهران است، از آمادگی خود برای همکاری در توسعه و تجهیز درمانگاه منطقه ۱۲ برای تبدیل آن به یکی از مراکز اصلی درمانی شهرداری تهران خبر داد.

شهردار منطقه ۱۲ در پایان با تمجید از عملکرد شرکت شهر سالم در دوره جدید مدیریت شهری، خطاب به دکتر چوبینه گفت: توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در دوره جنابعالی موجب مباهات ما و مجموعه شهرداری تهران است.

در پایان این مراسم لوح سپاسی از طرف شهرداری منطقه ۱۲ به رضا فرجی با پاس خدمات هفت ساله وی در سمت ریاست درمانگاه این منطقه اهدا شد.

 در ماه گذشته از سوی مدیرعامل شرکت شهر سالم، فرجی و ساحت‌فردی به ترتیب به ریاست درمانگاه‌های مناطق ۱۹ و ۱۲ شهرداری تهران منصوب شدند.

۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 2981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =