۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 2983

درخواست عضو شورای شهر تهران درباره ملک جماران از رئیس جمهور

قانون، ملاک عمل شما باشد

شهربانو امانی: دغدغه ما حضور یا عدم حضور شهردار در هیأت دولت نیست
قانون، ملاک عمل شما باشد

شهر: عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حضور یا عدم حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت موضوع مهمی نیست خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور گفت که جماران میراث تاریخی و فرهنگی کشور است، اجازه ندهید آشفتگی منطقه بر گردن دولت دوازدهم و رئیس آن بیافتد.

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره حواشی به وجود آمده درباره ساختمان نهاد ریاست جمهوری، از دعوت نشدن شهردار تهران در جلسات هیأت دولت تا تغییر طرح تفصیلی منطقه جماران پس از مقابله شهرداری با ساختمان سازی نهاد در این منطقه، گفت: جماران میراث تاریخی و فرهنگی کل کشور است و طرح موضوعات فعلی در مورد این منطقه درست نیست.

امانی از جایگاه نماینده مردم در مجلس پنجم شورای اسلامی، یک فعال سیاسی و همکار اسبق حسن روحانی؛ رئیس جمهور را خطاب سخنان خود قرار داد و گفت: خوب می دانیم که دولت ها در کشور ما سلیقه ای عمل می کنند، حال آنکه در دولت یازدهم و دوازدهم یک حقوقدان رئیس امور است و انتظار این است که قانون ملاک عمل او باشد.

او ادامه داد: ما هنوز اتفاقات بعد از دولت آقای خاتمی و رئیس جمهور شدن آقای احمدی نژاد را به خاطر داریم. می دانم که اکنون آقای روحانی منافع عموم را بیشتر از نهاد ریاست جمهوری مد نظر دارند اما اینکه ایشان بخواهند به هر قیمتی برای نهاد ریاست جمهوری، سازه ای را بسازند، مشخص نیست در دولت بعدی چه اتفاقی بیافتد.

امانی گفت: غیر از این شاید همین ساکنان فعلی جماران نیز  به افزایش طبقات تمایل داشته باشد و در صورت تغییر طرح تفصیلی، به هم ریختگی نمای ماندگار جماران به عنوان بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی این سرزمین بر گردن دولت دوازهم و آقای روحانی می افتد که من به هیچ وجه خواهان آن نیستم.

او ادامه داد: در حقیقت اگر امروز جماران با شرایطی که از نظر شهرسازی و معماری دارد و به همان شکل قدیم دست نخوره باقی مانده است، با درخواست رئیس جمهور از وزیر راه و شهرسازی و مسکن و شهردار تهران و تغییر طرح تفصیلی منطقه، دستخوش تغییرات شود، معلوم نیست در آینده چه اتفاقی برای این منطقه خواهد افتاد.

امانی درباره تاریخچه حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت از ابتدای انقلاب نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: این روند از زمان دولت سازندگی زنده یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز شد که به دلیل مشکلات موجود آقای کرباسچی، شهردار وقت برای همگرایی بیشتر و توجه دولت به امور شهری در جلسات هیأت دولت حضور یافت. اما این اقدام قانون مصوب نیست و در دوره های بعدی شاهد بودیم که وزرای کشور خودشان را صاحب نظر می دانستند و شهردار در هیأت دولت حضور نمی یافت. با تشکیل شورای پنجم و دولت دوازدهم حضور شهردار در هیأت دولت یک اقدام حسنه بود که از سر گرفته شد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه دغدغه اش به عنوان یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، در مجموعه مدیریت شهری حضور یا عدم حضور شهردار در جلسات هیأت دولت نیست، گفت:  «من مانند دیگر همکاران به عنوان یک عضو شورا قسم یاد کردم که از منافع عموم مردم دفاع کنم، آقای رئیس جمهور هم قسم یاد کرده و انتظار من از ایشان این است که به عنوان یک رئیس جمهور حقوقدان امیدهایی که مردم داشتند را ناامید نکند. »

امانی گفت: ما امیدواریم که آقای روحانی کشتی جمهوری اسلامی را در شرایط سخت و دشوار امروز به ساحل اطمینان بخش و آرامش هدایت کنند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 2983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =