اجرای پروژه های توسعه محله ای در مرکز شهر تهران در حال انجام است

شهردار منطقه ۱۱ در تشریح پروژه های آماده بهره برداری بخش مرکزی شهر تهران از برنامه مدیریت شهری برای اقدامات توسعه محله ای در سال جاری با هدف ارتقای کیفیت زندگی ساکنان پهنه مرکزی پایتخت خبر داد.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان با اشاره به دو پروژه توسعه محله ای که هفته گذشته در محله راه آهن و انبار نفت به بهره برداری رسید؛ گفت: در برنامه ریزی سال جاری اولویت مهم مدیریت شهری توجه به  محله هاست و با توجه به بافت قدیمی منطقه که بخشی از طهران قدیم و ۴ کیلومتر از حصار ناصری نیز در آن واقع شده؛ لزوم توجه به بافت محله ای و قدیمی که از محله های کم برخوردار هستند؛ حائز اهمیت است.

آبادیان در تشریح اقدامات انجام شده و پروژه های آماده بهره برداری در منطقه ۱۱ با تأکید بر اجرای پروژه ها به صورت مشارکتی با سازمان زیبا سازی، سازمان نوسازی شهر تهران، شرکت مترو و ... افزود: از ۲ سال گذشته تمرکز ما در منطقه ۱۱ بر اجرای مشارکتی بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی و هنری شهر تهران در قالب پهنه رودکی بود که ماه گذشته شاهد بهره‌برداری از پیاده‌راه شهریار بودیم.

شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: مرمت و احیای ۱۴ بنای تاریخی واجد ارزش، پیرایش نمای پاساژ ۱۴ طبقه‌ای کاشانی‌ها، افتتاح نخستین بوتیک هتل تهران در تنها کوچه قرینه پایتخت، راه‌اندازی تماشاخانه‌های خصوصی پهنه رودکی با مشارکت بخش خصوصی و احیا، مرمت، حفاظت و بازپیرایی کوچه لولاگر (تنها کوچه قرینه شهر تهران) هم از دیگر اقداماتی بود که شهرداری منطقه ۱۱ در قالب پروژه پهنه رودکی انجام شده است.

او همچنین به پروژه‌های مرمت و احیای بناهای قدیمی ‌و واجد ارزش منطقه ۱۱ در دیگر نقاط ‌این منطقه هم اشاره کرد و گفت: بازسازی پیشخوان و دیواره بیرونی میدان راه‌آهن، مرمت و حفاظت از تنها بازارچه چوبی شهر تهران و پیرایش شهری محور حافظ تا وحدت اسلامی، همچنین تملک خانه مینایی و تبدیل آن به موزه و روایت خانه خیابان ولی عصر(عج) در این بخش از پایتخت انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۱ در باره پروژه‌های مشارکتی منطقه ۱۱ با سازمان نوسازی شهر تهران بیان کرد: ساخت مرکز محله سوزنبان در محله راه‌آهن و احداث پاتوق سیمین در بافت فرسوده محله انبار نفت از جمله‌ این پروژه‌هاست که اجرای آنها ضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله‌های فوق موجب افزایش کیفیت زندگی مردم محلی می‌شود.

آبادیان اتصال خط ۳ مترو به کریدور اصلی راه‌آهن بین‌شهری به‌صورت زیرگذر، راه‌اندازی موزه دخانیات و راه‌اندازی موزه روانپزشکی را از دیگر پروژه‌های مشارکتی اجراشده در منطقه ۱۱ برشمرد و ادامه داد: احیا، مرمت و بهره‌برداری از ۱۰ خانه تاریخی واجد ارزش با مشارکت بخش خصوصی و تسهیلگری شهرداری از دیگر اقدامات در حوزه گردشگری و نیز حفظ ابنیه واجد ارزش معماری و میراثی بوده است که تمامی ‌این خانه‌ها با جلب سرمایه‌گذار از بخش خصوصی احیا شده است.

به گفته آبادیان مرمت سردر مغازه‌های ورودی میدان میوه و تره‌بار بازارچه فروزش و احیا و بازسازی نمای ساختمان تاریخی مهمانسرای امام علی(ع) از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در راستای حفظ حصار ناصری در منطقه ۱۱ بوده است.

۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 2986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =