شهردار تهران نمی تواند از تخلفات چشم پوشی کند

شهر: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: اقدام شهرداری تهران درباره جماران اقدام درستی است و انتظار می رود ارگان های دولتی و نهاد ریاست جمهوری نیز با دریافت مجوز های رسمی ساخت و ساز از قانون تبعیت کنند.

زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اقدام شهرداری تهران در جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز نهاد ریاست جمهوری در منطقه جماران و همچنین حواشی پیش آمده از جمله دعوت نشدن شهردار تهران در جلسات هیأت دولت گفت: همه شهروندان در مقابل قانون یکسان هستند و هیچ شهروندی از دیگری برتری ندارد بنابراین اگر در سطح شهر غفلتی انجام شود باید از آن جلوگیری شود تا حقوق شهروندان رعایت شود.

او درباره تخلف انجام شده در جماران گفت: تخلفی صورت گرفت و شهرداری باید ورود و از ادامه کار جلوگیری می کرد که این کار انجام شد. انتظار می رود دستگاه های مختلف بویژه دولتی نیز در مقابل قانون بیشتر رعایت کنند چراکه می توانند برای جامعه الگو باشند و رفتارشان اثرگذار است.

نوری ادامه داد: در جماران ساخت و سازی انجام گرفته، شهرداری منطقه اعلام کرده تا متوقف شود و نهایتا چون تمکین نشده است، شهرداری به ناچار ایستادگی و نسبت به رفع خلاف اقدام کرده است.

این عضو شورای شهر بیان کرد: حجم فعالیت و ساخت و ساز در تهران زیاد است و انتظار از شهردار به عنوان کسی که شهر تهران را اداره می کند این است که با تخلفات برخورد کند. اگر در مواردی چشم پوشی شود، هم شهردار زیر سوال می رود و هم مردم به عنوان یک رفتار نادرست آن را مطالبه می کنند، ضمن اینکه برخی ممکن است به سمت تخلف بروند.

نوری گفت: اقدام شهرداری تهران اقدام درستی است و انتظار می رود ارگان های دولتی و نهاد ریاست جمهوری نیز با دریافت مجوز های رسمی ساخت و ساز از قانون تبعیت کنند.

او درباره اقدام دولت در دعوت نکردن از شهردار تهران برای حضور در جلسات هیأت دولت با بیان اینکه در این باره نمی تواند ورود پیدا کند گفت: البته ظاهرا دعوت انجام می شود و باید تلاش کرد کدورت های احتمالی رفع شود و تعامل میان شهردار و دولت برقرار شود چرا که حضور شهردار در جلسات دولت هم برای دولت یک فرصت است و هم برای شهرداری و شهروندان.   تهران پایتخت است و مسائل زیادی دارد که  می تواند در اداره کشور اثر گذار باشد و حضور شهردار تهران نیز لازم و اثرگذار است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 3016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =