ظریف در بدو ورود به هند:
هند از بزرگترین مشتریان نفت ایران است/رایزنی برای توسعه همکاری‌ها

وزیر امور خارجه گفت: هند از بزرگترین مشتریان نفت ایران است و سفرم به دهلی‌نو در راستای ادامه مشورت‌های مستمر بین دو کشور در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در دومین مقصد سفرش پس از عشق آباد دوشنبه شب (۲۳ اردیبهشت) وارد دهلی نو شد، در بدو ورود به هند سفرش به ترکمنستان را سفری خیلی خوب برشمرد و گفت: درباره همکاری‌های دو و چند جانبه صحبت‌های خوبی انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره سفرش به دهلی نو هم عنوان کرد: هند یکی از شرکای نزدیک ایران است در حوزه‌های مختلف با این کشور ارتباطات بسیار گسترده داریم و ارتباطات اقتصادی گسترده داشتیم، سیستم مالی ویژه‌ای بین ما و هندوستان طراحی شده بود و این سیستم برای همکاری‌های دوجانبه استفاده می‌شده و می‌شود.

وزیر خارجه کشورمان هند را از بزرگترین مشتریان نفت خام ایران خواند و خاطرنشان کرد: رابطه ما با هند در حوزه‌های دیگر از جمله فرهنگی، سیاسی و همکاری‌های منطقه‌ای و همکاری در افغانستان بسیار گسترده است و لذا ما همواره مشورت‌هایی با شرکای هندی در زمینه‌های مختلف داریم و این مشورت‌ها را در این سفر دنبال خواهم کرد.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =