انتشار اوراق مشارکت برای توسعه مترو، امری حیاتی است

شهر: انتشار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی تهران، بسیار اثربخش و موثر خواهد بود، چرا که شهرداری هم اکنون برای پیشرفت پروژه‌ها با کمبود منابع مواجه است.

مهدی تقوی، اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار شهر، کمک دولت به انجام پروژه‌های کلان شهری در پایتخت را ضروری دانست و بیان کرد: شرایط کنونی اقتصاد کلان کشور و به خصوص شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی بر درآمدهای شهرداری‌های کلانشهرها گذاشته و روند انجام پروژه‌های شهری بسیار کند کرده است.

به گفته او؛ به طور قطع در این شرایط شهرداری‌ها و به خصوص شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی و خدمت بیشتر به شهروندان نیاز به کمک بودجه‌ای دولت دارد.

تقوی معتقد است؛ بر هیچ کس پوشیده نیست که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در بخش حمل و نقل تا چه اندازه اثربخش و حیاتی خواهد بود، چرا که شهرداری هم اکنون برای پیشرفت پروژه‌ها با کمبود منابع مواجه است و از آنجایی که به گفته مدیران شهری توسعه حمل و نقل عمومی و به خصوص مترو جزو اولویت نخست مدیریت شهری است اگر منابع کافی در اختیار این نهاد نباشد، توسعه‌ای هم انجام نخواهد گرفت.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی این را هم گفت که؛ مساله اصلی این است که شهرداری باید منبع بازپرداخت اوراق را هم مشخص کرده باشد، در غیر این صورت بر بدهی‌های چندین هزار میلیاردی این نهاد روز به روز افزوده می‌شود.

هفته گذشته بود که یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت گره بزرگی را از سر راه مشکلات توسعه و تکمیل ایستگاه‌های مترو و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران باز کرد؛ اوراقی که در واپسین دقایق آخرین روز تیرماه با دستور ویژه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و در ادامه با همکاری عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی به نتیجه رسید. قرار است ۱۲ ایستگاه مترو با منابع مالی حاصل از فروش این اوراق در پایان سال ساخته شود.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 3032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =