انعکاس امیر در موزه امام علی

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان به مناسبت دهه ولایت با عنوان «همیشه امیر» را تشریح کرد.

به گزارش شهر، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان به مناسبت دهه ولایت با عنوان «همیشه امیر» را تشریح کرد و گفت: این برنامه‌ها از عید سعید قربان تا عید غدیر خم به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا عمدتاً به صورت مجازی برگزار می‌شود. 
او اظهار کرد: دو پویش مجازی «عید عهد» با موضوع عهد اخوت و «فقط به عشق علی(ع)» با هدف جمع‌آوری کمک‌های نیکوکاران برگزار می‌شود. همچنین مسابقه عکاسی «پلاک ۱۱۰» با موضوع سردرهایی که مزین به اسامی، القاب، اشعار و... منتسب به امیرالمؤمنین(ع) هستند، نشست تخصصی با موضوع امام شناسی با عنوان «زندگی با غدیر»، برنامه «بیت الشهدا بیت محبان علی(ع) است» با هدف تکریم خانواده شهدای سادات و برنامه «مائده غدیر» با برپایی ۲۲ جایگاه پخت طعام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت در میدان امام حسین(ع) و اطعام ۱۰ هزار نفر از مستمندان تعدادی از برنامه‌های «همیشه امیر» خواهد بود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: همچنین برنامه‌های «تا همیشه غدیر» با راه‌اندازی سه دستگاه تریلر با گل‌آرایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر، «بیعت بیت‌ها» شب شعر مجازی با بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری و «برکه و رود» با نقالی و پرده‌خوانی درباره عید غدیر در ایستگاه‌های مترو برای شهروندان پیش‌بینی شده است.
او با اشاره به تولید و انتشار گسترده محصولات فرهنگی هنری به مناسبت دهه ولایت در فضای مجازی افزود: کلیپ‌های «جانشین» با پرداختن به سیر جانشینی انبیاء الهی تا رسیدن به پیامبر اکرم(ص)، «وقتی مهتاب گم شد» با موضوع عقد اخوت شهید علی خوش لفظ با ۹۰ شهید دفاع مقدس، «اینجا چراغی روشن است» با بیان نکات مهم زندگی مشترک با استفاده از داستان‌های کوتاهی از زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، «حاضران به غایبان برسانند» که به تولید کلیپ از خطبه‌خوانی مجازی غدیر توسط شهروندان اختصاص دارد و «مولای غدیر» تعدادی از این محصولات مجازی خواهد بود. 
فاطمیان پور ادامه داد: همچنین کلیپ‌های «با ولایت تا شهادت» با موضوع ولایت‌پذیری در نگاه و کلام شهید حاج قاسم سلیمانی، «یونا» روایت داستان حضرت ابراهیم و اسماعیل در قالب تئاتر کودک و «نمایش عروسکی سایه» با موضوع ولایت ویژه کودکان منتشر خواهد شد. دو برنامه مجازی «پرده‌خوانی غدیر» و «نقالی علوی» نیز با استفاده از هنر سنتی نقالی به موضوع غدیر می‌پردازند.
او در پایان گفت: قطعه موسیقی «با ولایت» به زودی تولید و منتشر می‌شود و در حوزه تجسمی نیز نمایشگاه مجازی «انعکاس مولا» با نمایش آثار هنرمندان معاصر در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برپا خواهد شد و شهروندان می‌توانند به صورت مجازی از نمایشگاه بازدید کنند. همچنین برنامه «پوستر غدیر» به انتشار پوسترهای متنوع با موضوع عید سعید غدیر خم در فضای مجازی اختصاص دارد. 
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 3047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =